LEDIG

Ordet kan knappt skrivas med tillräckligt stora bokstäver. :)

Jag sov som en stock till klockan tolv, satt iofs uppe rätt så länge i går bara för att njuta av känslan av att ha en ledig dag framför sig. Vi såg en film som jag köpte i fredags när jag var till Kokkola med syteryster Eva och söta Moah. Den heter Marley and Me och hade Owen Wilson och Jennifer Aniston i huvudrollerna. En underbar "feel good" film. Exakt vad jag behövde! Lagom mängd skratt, lite tårar och en känsla av välbefinnande efteråt, rekommenderas!

Hämtade ju upp gubben från Tammerfors i lördags. Världens sämsta väder att köra i, regnet öste ner och jag fick försöka kryssa mellan vattenpölarna längs vägen för att undvika att bilen skulle börja vattenplana. Men dit kom jag mig i allafall ca en halvtimme innan planet skulle landa. Underbart att få träffas igen! Sen att flygbolaget i något skede lyckats slarva bort gubbens bagage var ju mindre lyckat, men det borde väl dyka upp småningom. Det får man väl hoppas åtminstone... Vi var hungriga som vargar båda två så vi körde direkt till ABC i Pirkkala och avnjöt en välbehövlig portion mat, deras cheddarbroiler med klyftpotatis var vekligen jättegod!

Som den omtänksamma hustru jag är (eller hur det nu var...) så hade jag packat ner en filt och en kudde åt gubben, så vi hann inte långt innan han sussade sött. Strax före två var vi lyckligt hemma igen och jag var hur trött som helst, för trots mina vilda planer på att hinna vila en stund innan jag skulle ge mig iväg mot Tammerfors så blev det ju inte av.

Steg upp först halv ett i går och då bara för att jag var tvungen, hade ju ett kvällskifte att avverka. Gubben hade lyckats packa ner två lådor med saker under kvällens lopp så jag kan väl inte vara sämre i dag jag heller, trots att jag hade bestämt mig för att inte ha några måsten på min lediga dag. Tror jag ska packa något som tar snabbt och tar mycket rum, t.ex. gardiner och lite handdukar eller nåt sånt. Man får ju inte var dum.. ;)

Kunde också konstatera att det varit väldigt enkelt att hålla ordning medan gubben varit borta, han har i detta nu hunnit vara hem knappa ett och ett halvt dygn, av vilket han sovit minst hälften, och ändå ser här mer eller mindre ut som ett bombnedslag. Håhhåjajja.. Nå, jag ska inte klaga, hellre plockar jag upp efter honom än saknar honom! Men nu måste jag faktiskt packa lite innan han kommer hem från jobbet, så han inte tror att jag bara sovit och suttit vid datorn hela dan ( vilket ju är exakt vad jag gjort, hehe..)

Ha det gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort