Måndag

Sista veckan innan praktiken och i dag skrev jag mitt sista teoretiska prov. Det känns som att det inte gick så där riktigt 100, men det kunde ha varit värre med tanke på min taskiga tentläsning den här helgen. Har även haft en praktisk eftermiddag då vi fick lära oss att ta EKG på varandra. Mitt visade dock nåt konstigt, (eller egentligen hade det väl varit konstigt om det visat nåt annat än konstigt.. ;) ) men läraren skulle skicka mail åt mig efter att hon visat det åt nån som är mera insatt i tolkningen av EKG kurvorna. Inget farligt lär det ska vara åtminstone.. ;) Jag visste redan från tidigare att jag har nåt biljud på hjärtat, det har jag haft ända sedan jag var liten, men om det är det som spökar på kurvorna kunde hon inte svara på så där på rak arm.

I morgon har vi bara en halv dag - skönt! Ska gå igenom teorin till Simman. Det är en sorts docka som de har i skolan där man kan ställa in en massa och sedan lyssna på lungor, hjärta, tarmljud osv... Ska bli intressant att se, hoppas man inte har sönder den bara, kan tänka mig att den inte är i billigaste laget. :)
Nu har jag redan varit uppe alldeles för länge. Är lite upp och ner, ner och upp i dag. Hade bestämt mig för att gå på ett Zumba pass men vi slutade så sent i skolan så det blev inte av, i stället har jag suttit och degat i soffan, vilken bra start på mitt "nya" liv. Ni vet det där som man börjar om varje måndag... Men man kan ju för omväxlings skull börja på en tisdag, kanske det lyckas bättre? Har redan lovat vovven en ordentlig promenad i morgon eftersom jag bara har en halv dag i skolan så jag hoppas att det blir lika vackert väder som det har varit idag.
Godnatt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort