Padapammpammpammpammmmm

Jag klarade dagens praktiska prov! Vi lottades ihop parvis och jag fick turen att vara med min vän Emma. Först gjorde vi en patientintervju, med smärtskattning / kontroll av respiration och efter det fick tog jag EKG på Emma och hon tog blodprov av mig. Hann nästan få hjärnsläpp när jag skulle sätta EKG och jag inte fick det att gå jämt ut med elektroderna som ska fästas på kroppen. Det är 10 elektroder som man ska sätta fast och när jag satt åtta så hade jag fortfarande fyra kvar!? Sen visade det sig att två extra elektroder hade fastnat på "elektrodpappret" när jag tog det ur förpackningen så det hade ju sin förklaring.

Nu har jag alltså nästan avklarat mitt andra skolår, "bara" praktiken kvar. Men från att ha haft lite panik över praktiken och en känsla av att "jag kan ju inget" så känns det nu bara riktigt kul att få pröva på nåt annat än skolbänksnötande. Nu ska jag plocka och städa lite smått samt tvätta och packa, ska i jobb i morgon så i kväll åker vi norrut en sväng. Sen blir det bibelkurs i helgen så det innebär rätt så fullspäckat program.
Hoppas ni har en bra dag, min känns faktiskt riktigt ok så här långt! :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort