Sport"lov"

Har avklarat ännu en skolvecka och tar nu sportlov resten av veckan. Ska jobba torsdag och fredag så så värst mycket lov blir det nu inte men man får så lov att rätta livet efter sin tomma plånbok som studerande.

I söndags hade vi trevligt hos oss, gäster över på pizza, så vi blev sist och slutligen tio vuxna och tre småbarn - full rulle i en liten tvåa alltså. Roligt var det i allafall och jag hoppas att våra gäster gärna kommer igen och förgyller vår dag!

I går fick jag reda på att jag fått sommarjobb på ett av de ställen i Vasa som jag sökt till, eller ska man vara riktigt petnoga så ligger det i Korsholm och inte i Vasa, men bara ett par kilometer från oss i vilket fall som helst. Jag tycker det ska bli kul att prova på nåt nytt och att få lite mera vårderfarenhet och att dessutom få spendera sommaren med min älskling. Dock måste jag erkänna att jag har inte så lite ångest över tanken på att jag inte ska jobba vid Snellmans. Det blir i så fall första sommaren på tio år som jag inte jobbar där! (Ännu ett av tecknen som visar på att jag börjar bli gammal.. :S) Eftersom jag trivs så bra både med mitt jobb och med människorna man träffar där så känns det riktigt vemodigt. Det finns en speciell "Snellmansanda", lite som en andra familj. Nå, vi får pröva på att bo i Vasa nu en sommar och se hur det är och om det går riktigt åt skogen så prövar vi nåt annat nästa år! :) Det gäller bara att försöka tänka positivt.

Jag fick också ett brev hem från FPA där de godkände sitt nederlag och bekände att deras krav på återbetalning av studiestöd för 2008 var obefogat. Så nåt vettigt måste jag ju ha lyckats knåpa ner i den överklagan jag sände dem för några veckor sen. Där "vann" man nästan 700 € på att ha ordning på sina papper! :)

Terrible weather by the way... Undrar om våran väg har drivat åter tills i morgon bitti, som läget är just nu så ser det allt annat än lovande ut, nu vill jag ha sommar och sol! Alternativt kan jag tänka mig att byta med min kära mor och far som just nu befinner sig i ett Thailand med temperaturer över 30°C. Livet är inte rättvist.. ;) Få se hur min lilla lilla lillebror ska klara sig ensam hemma nu i två veckor, vilken "tur" för honom att jag är här hemma i Kållby nu några dar så han inte blir alldeles förtvivlad i sin ensamhet... ;)

Nä, nu ska jag bestämt slappa en stund framför tv:n så jag orkar sova hela natten sen! Hoppas ni har det bra, blås inte bort!

Kommentarer
madeleine

lyxigt me valmöjligheter ang sommarjobb men samtidigt er e int lätt att välj... :)



va tur du had som har ordning på pappre diin, jag har två år i rad nu hamna att betal tillbaka till kela, nu sist var e ett fyrsiffrigt belopp. ganska sugand! nå, som man bäddar får man ligga, elder med andra ord, jag har int had ordning på min pappre ;)



2010-03-04 @ 07:29:12
Marika

Usch, he låter allt anat än najs. Man kan no bli leid idi FPA fö he e nästan jämt na kråtasi, men tillika ska man väl vara glad å nöjd o tacksamt ta emot odi "symbolisk summo" di lägger in på konto eins nästan vainda mååna.

2010-03-04 @ 18:08:02
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort