(O)ärlighet varar längst???

Nyss hemkommen från mitt praktikseminarium och syrlig som en citron. Som tack för min ärlighet så kommer jag nu att få trycka in ytterligare ca 30 timmars gratis jobb under de närmaste två veckorna. Andra som är duktigare på att ljuga eller bara låta bli att säga sanningen har då inte samma problem. Därav rubriken - jag vet att det heter att ärlighet vara längst, men för tillfället har jag svårt att se exakt hur dagens dos av ärlighet har hjälpt mig. Som om det inte vore nog med sju dagars arbetsveckor från tidigare, så ska det ännu tryckas dit en massa timmar. Man tackar och tar emot. :( Fräs, spott och morr!!!!
Som pricken över i:et har jag dessutom lyckats dra på mig en trevlig förkylning. Kände i går kväll på jobbet att halsen började göra sig påmind och jag nös stup i kvarten, så innan kvällen var slut hade nog en fullvärdig förkylning bosatt sig i min lekamen. Har cyklat till och från skolan i storm. Min cykel hade vält i blåsten, så om den inte skramlat tillräckligt från förut så började den nu. Bilen är intagen på "intensiven", vilket innebär att vi är strandsatta utan bil i Vasa och jag vågar inte ens tänka på vad det kommer att bli för reparationskostnader...
Vi fick även reda på våra praktikplatser för hösten. Jag kommer att först tillbringa 5 veckor på hemsjukvården i Jakobstad och sedan fem veckor på avdelning 2 vid Roparnäs sjukhus. Dom där fem första veckorna kommer väl min mor och far att få agera "frivilliga" husvärdar, så jag kommer antagligen att klara det utan större problem, det blir väl nog värre för gubben som igen ska tvingas vara ensam i flera veckor. Med tanke på hur lägenheten såg ut i går när jag kom hem efter tre dagars bortavistelse vill jag nog inte tänka på vad jag kommer hem till efter fem veckor.. ;) Lyckligtvis fick jag honom att hjälpa till när jag kom hem efter kvällskiftet så på en knapp timme var det rätt så ordning på torpet här igen.
Men i vilket fall som helst är jag just nu väldigt sur, tvär, inåtvänd och bitter och tycker att livet för det mesta består av motgång för tillfället. De få tillfällen man inte har motgång, så har man i stället motvind. Har god lust att lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och skita i allt ett par månader framåt. Så om nu nån skulle kunna komma på nåt positivt jag kunde fokusera på i stället så vore jag tacksam.

 


Kommentarer
Anonym

Kanske du får va me moster på Jeppispraktiken =)

2010-05-24 @ 16:15:25
Marika

Det vore kul! :)

2010-05-24 @ 17:46:52
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/
Malena

Snart kommer sommaren, hoppas du får vara ledig nånting då! Styrkekramar!:) Vissa dagar borde man inte stiga upp, men man får hoppas att dagen som kommer efter är bättre!:)

2010-05-24 @ 18:18:49
Mia

Stackars Marika! Låter int alls som i sko va na bra ställt på Sandögato nu. Va sko vi hitt på få uppiggand åt de nu? Sku böv skick nating rikti go ti tröstita, men din nedstämdhet hända säkert ga om fyri he sko koma fram. Kanski mårodan e betär...

2010-05-24 @ 21:06:03
Camilla

Hej vännen :)

Vet du, vem vet vad bra det i slutändan för med sej för dej som var ärlig :) En varm kram

2010-05-25 @ 08:35:14

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort