"Höstlov"

Tog mig en ledig fredag, eftersom ingen ville ge mig en.

I går var jag ledig på förmiddagen, satte tre timmar på att få nån rätsida på vår kåk, där hade det inte blivit ordentligt städat på hur länge som helst. Fick sedan mera eller mindre stressa i väg till skolan där något spännande väntade: iv-kanylering! Vi övade först på "lösarmar" och "löshänder" men efter en stunds övande var det dags att ta itu med allvaret och sticka på varandra. Det var verkligen inte lätt. När dagen var slut var vi mera eller mindre misshandlade allihop och med händerna fulla av plåster fick man bege sig hem. Jag fick det att lyckas en gång åtminstone, det får man ju vara nöjd med. Skrev en snabb tent också strax innan hemfärd, det gick väl någorlunda hoppas jag, ibland fick jag så lov att gissa lite och sikta på högt, men det mesta satt väl någorlunda.

Kvällen spenderades hos goda vännerna H&M. Först studiecirkel kring Guds väldiga gärningar och avnjutande av Mias goda paj och sedan tomtsökande i trakterna. På hemvägen tog vi en sväng via min farbrors bygge och där fick vi kontaktuppgifter på den som ägde de tomter vi kikat lite på. David ringde åt gubben i fråga idag, men förutom att priset var lite i överkant så visade det sig att tomterna inte var på den sida av vägen som kartan visade utan den andra (fel sida), så nu vet jag inte hur det blir.

Fick sen också meddelande från försäkringsbolaget att de inte står för kostanderna av den hyrbil vi var tvungna att ta för att klara oss i Ruka då våran bil mera eller mindre gick upp i rök. Känns lite surt med tanke på att det var från försäkringsbolaget de rekommenderade oss att ta hyrbil och de dessutom ordnade med hyrbilen åt oss. Vi hade nog kunnat försöka komma oss hem på ett billigare sätt annars. Dessutom gällde inte vår reseförsäkring heller eftersom resan tydligen gällde "hemifrån och till Ruka" men inte andra vägen? Är det bara mig det är fel på eller låter det inte lite stört?

Som om det inte vore nog med utgifter så är gubben nu och sätter vinterdäck under bilen, efter det tar vi väl vårt pick och pack och slänger oss i bilen och beger oss till "hemlig ort" över helgen. :P Ha en skön helg allesamman, hoppas att ni har försäkringar som täcker hyrbil om eran bil brinner upp nån gång!



Har fortfarande inte fått tvättat bilen, men något i den här stilen är det. Den här ser lite blå ut på bilden, men vår är svart metallic, den här bilden har jag stulit från nätet.

Kommentarer
Janna

Så ni söker tomt... Ni sko nu sök i heimbyji iställi! :) Lycka till!

2010-10-22 @ 11:36:01
Marika

He e nu int såde på blodigt allvar vi söker ännu, men vi halder nu ögon o öron ipi. Vi har no na alternativ jär i Kållbyji å, men som sagt, me dryga två år kvar i skola så er i no mest bara på funderingsstadie ännu. :)

2010-10-22 @ 12:09:48

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort