Nattbloggning

Borde sova för flera timmar sedan, men har inte suttit vid datorn på hela helgen så det har tagit sin lilla tid att ta igen allt man missat. :) Har hur som helst haft en riktigt trevlig helg. Vi kom oss i väg till Luleå i alla fall och övernattade hos gubbens bror med familj. Många skratt och livliga diskussioner har vi haft, shopping så det räckte och blev över och enda nackdelen med denna helg var att sömnen blev lidande. Räknade ut att jag sovit sammanlagt ca sex timmar på två nätter och att sätta sig i bilen och köra hem efter det kändes inte helt hundra. Gubben körde från Luleå till Haparanda där vi lite snabbt sprang i olika butiker, (skippade IKEA den här gången), hittade varsin varm och skön vinterjacka vid Rusta och en massa gott vid godisbutiken med stort G. Sen fick jag sätta mig vid ratten och köra från Haparanda till Larsmo medan gubben fick vila.
Var en sväng via Kållby där alla mina underbara älskade syskonbarn var samlade. Fick även njuta av lite färsk bebis, sex dagar gammal, alldeles underbar! Tänk att jag (förhoppningsvis) kommer att få jobba med såna sköna små goa bebisar varje dag i framtiden, det är helt otroligt! :)
Helgens sorgligaste besked var att kissemissen Busen kommit till sina dagars ände. Även om han inte var någon katt som ville sitta i famnen och gosa så har han ändå varit en omtyckt del av familjen i över tretton år. Vem ska nu ta över rollen som byns bäste råttjägare? Den största nackdelen med djur är att det kommer den dag då de dör eller man är tvungen att ta beslut man helst skulle slippa. Jag fasar redan för den dagen då Kira blir gammal och trött.
Har idag avverkat veckans första skoldag och skrivit klart vårt arbete om sex som handelsvara, och har i kväll lite tittat på vad som kan komma i vårt praktiska prov i morgon. Nu bara måste jag dyka i säng om jag ska orka med morgondagen, sista dagen med praktiska kursen, barnakutvård på förmiddagen och praktiskt prov på eftermiddagen. Har inte orkat repetera särskilt mycket så jag hoppas att lotten gynnar mig och jag får en lätt uppgift. :) Håll tummarna för min del. Nu blir det godnatt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort