Nya tag

Ny kurs påbörjad i dag, en väldigt intressant sådan också, idag har vi haft föreläsningar om barnakutvård. Började redan klockan åtta i morse, för första gången det här läsåret och det var nästintill omöjligt att ta sig ur sängen. Fick lyckligtvis skjuts med Fia, så jag slapp cykla till skolan.
Fick färdigt arbetet i kvantitativ metodik i går, men min tentläsning har verkligen motvind för tillfället. Har inte läst nåt i helgen, inget i går och högst en halvtimma idag. Tenten är ju om tre dagar! Som tur är har vi bara en halv dag i morgon, så får man (försöka) koncentrera sig på läsandet då, annars kommer det inte att sluta vidare lyckligt är jag rädd. Usch, om det bara vore ens liiiite intressant ämne, men det är så fruktansvärt ointressant så jag klarar inte av att läsa fokuserat. Jag märker hela tiden hur mina tankar är någon annanstans och jag har ingen aning om vad jag just har läst.
Gubben är ute på bilhämtningsäventyr, ska få överta en bättre begagnad bil av hans syrra så vi nu klarar oss tills vi får nåt från försäkringsbolaget. Jag ska krypa ihop under filten tillsammans med världens allra sötaste vovve och se på Idol, känns meningslöst att läsa på tent i kväll, får försöka ta nya tag i morgon och hoppas på bättre motivation. Nästa vecka är jag (förhoppningsvis) ledig två dagar inne i veckan, ser fram emot det och hoppas att inga nya skolarbeten har kommit tills dess, skulle vara så skönt att ha lediga dagar utan arbeten eller tentläsning som ligger och gnager i bakhuvudet och hindrar en från att riktigt njuta av lite extra ledig tid.
Ha en skön kväll!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort