Alla ♥:ans dag

En riktigt skön alla hjärtans dag till alla vänner och vem nu i övrigt som kan tänkas ha intresse av att läsa min blogg. :) I dag firar min käre make och jag vår förlovningsdag. Tänk att det redan har gått åtta hela år sedan vi förlovade oss! Helt otroligt, månne man börjar bli gammal på riktigt?
.
Vi firade inte så värst i år, vi var till Arnolds och åt varsin laxbagel och det var gott så det räckte. Sedan var vi en sväng via Clas Ohlsons också för gubben är så trött på våran gamla stekpanna som börjar bli så uppnött att allt bara fastnar i den när man steker. Så nu blev det en ny från "Classes". Hoppas att den är bra även om den inte var den dyraste varianten. Sen blev det sist och slutligen så att vi köpte en ny patron till vår laserprinter även om det sved i vår tunna börs. Nöden har ingen lag dock, både gubben och jag hade flera saker som måste utprintas och om jag printar mera vid skolan nu så blir jag nog ruinerad. Det blev alltså en rätt så dyr alla hjärtans dag fast vi försökte äta relativt billigt. :)
.
Nu har jag då invigt nya printpatronen och printat ut resten av mina artiklar till examensarbetet. Ska försöka orka traggla mig igen åtminstone en ännu i kväll. Sen tar vi resten en annan gång. Vi måste ju hinna med "veckomöte" i dag också, jag är så nöjd med hur förra veckan förflöt så jag hoppas på fortsatt succé.
.
I morgon börjar vi med en ny kurs i skolan, nämligen farmakologi. Den lär ska vara väldigt omfattande, man ska kunna en massa mediciner, både framlänges och baklänges ungefär. Hur de fungerar, indikationer, kontraindikationer, biverkningar och hela köret. Håhhå! Man får försöka acceptera det faktum att det är livsviktigt att man kan det om man nu ska jobba som sjukskötare/barnmorska och så pluggar man tills det sitter. Den största fördelen med den här kursen är ju att vi får räkna. Jag är antagligen en nörd som borde skämmas för att erkänna det, men några av de roligaste dagarna hittills i skolan, om man bortser från barnmorskekurserna, så har varit när vi har fått räkna. Jag kan gott sitta en hel dag och räkna om jag bara får. :)
.
Nu väntar som sagt lite vetenskapliga artiklar på min uppmärksamhet. Å hej å hå, kämpa på!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort