Det tar sig...

...sa pyromanen när byxorna brann.
.
Usch vad jag har varit duktig på min "lediga" dag. Jag har tvättat kläder, fixat i köket, varit och handlat (Gud vare tack för S-bonus när det tryter på lönekontot), och just nu har jag första plåten med chokladmuffins i ugnen. Nu skulle det bara gälla att orka fortsätta i samma stil, huset borde städas, praktikrapport skrivas, kålsoppa kokas och sen har jag tänkt att jag ska hinna på Stepbody i kväll också innan jag far till nattskiftet.
.
i går kväll satt jag rätt så länge och letade vetenskapliga forskningar till vårt examensarbete och tro det eller ej men jag hittade faktiskt flera stycken som åtminstone vid första anblicken såg ut att vara användbara. Nu är det bara en nackdel och det är att jag borde få dem utprintade också. Våran printer börjar bli utan färg och nya laserpatroner kostar skjortan, sen har dom ju i skolan infört en printavgift på hiskeliga 7 cent per utprintat papper så man blir ju ruinerad av att printa något där. Får väl försöka skaka lite på våran patron ännu och hoppas man får ut nåt som är någorlunda läsligt tills vidare.
.
Solen skiner och det är en minusgrad på utsidan. Gissa om man borde befinna sig på promenad med Kira och gissa om man inte hinner. :( Nu blev btw första plåten klar och jag kan meddela att muffinsarna doftar ljuvligt. Dock är det dofta men inte smaka som gäller.
.
Har ju klarat mig en hel månad nu utan godis, chips och annat gott. Ja nästan helt utan socker, vetemjöl och potatis över huvudtaget. Jag tycker att det har gått förvånansvärt bra, visst har man varit lite sugen ibland men inget sånt fruktansvärt sug som man inte kunnat stå emot. Har ju inte riktigt koll på det där med vikten, men har nog gått ner ca två kilo den här månaden. Inte så fruktansvärt mycket alltså, men i alla fall ett litet steg i rätt riktning. Om det fortsätter på samma sätt så borde jag ju rimligtvis ha gått ner tio kilo till sommaren och det är ju inte fy skam ändå. Jag har tänkt att jag inte ska ha någon panik över det här med vikten utan i stället fokusera på hur jag mår. Åtminstone har ju redan mina byxor som jag köpte där strax före jul blivit lite väl lösa och det är väl ett gott tecken, även om jag inte har råd att köpa nya. :)
.

Kommentarer
Malin

Jag ska också baka chokladmuffins idá! :) Annars så har jag hört att man kan skicka sina patroner på påfyllning - lite billigare nog än att köpa helt nya! :)

2011-02-01 @ 14:53:01
Hemsida/blogg: http://www.malin-envitdrom.blogspot.com/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort