Måndag, en bra sådan. :)

Har haft en riktigt bra helg som avslutades på bästa vis tillsammans med familjen framför en bra film. En animerad sådan bör tilläggas, men det oaktat var den bra, lockade både till skratt och eftertanke och lämnade en "feel good" känsla efter sig. Lite sent blev det dock, startade mot Vasa först vid en tio tiden i går kväll, men har lyckligtvis haft lite sovmorgon i morse. (Inte gubben dock).
.
I fredags tog jag då itu med snöröjandet. Där kan vi prata om kaloriförbränning, jag höll på i fem-sex timmar ute på gården, var bara in och åt mitt på dan. Gubben hjälpte till med det sista när han kom hem från jobbet. Allt vad som hette städande fick nog lämna till en annan gång. Vi bara packade ner det mest välbehövliga, satte oss i bilen och körde norrut. Belönade mig själv med en ceasarsallad vid Oravais ABC på vägen norrut. Min rygg har varit rätt så ledbruten av allt snöskyfflande, så jag skippade nog lördagens Zumba den här helgen.
.
Lördagen tillbringades till största del hos gubbens bror och hans familj. David var nere i källaren och hjälpte till med renoveringen där medan jag satt och fördrev tiden tillsammans med Moa, Melker och Nina. Moa och jag stickade en halsduk åt hennes docka. Moa var övertygad om att hon kunde sticka själv, för "momi" (hennes gammelmormor) hade lärt henne. Jag undrar nog dock vilken teknik denna "momi" har i såfall... ;P Efter en stund konstaterade Moa att hon är nog bättre på att sticka trasor, så hon tog en trasa, ett diadem och tryckte sedan diademändarna fast i trasan och satt och "stickade". På lördagskvällen fick jag äntligen träffa min Kevin igen, han var lite blek efter allt sitt förkylande den senaste tiden, men stortrivdes vid mommos.
.
På söndagen hann vi både med gudstjänst, promenad, god mat, vilostund efter maten, besök hos svärföräldrarna i Näs och sedan hann vi även träffa storebror med fru och dotter. Teah och Moah hade lite catfighter mest hela tiden, det är inte lätt när båda ska ha allt och ingen helst vill unna den andra något. :) Jag misstänker att dom två kommer att hitta på ett och annat bus tillsammans när dom blir lite större. Det skiljer ju bara sexton dagar mellan dem.
.
Med viss bävan steg jag på vågen i morse, som alltid när man är norröver så vill det bli att man liiite tummar på sina principer med ätandet. Bl.a. åt jag en pizzabit i lördags trots att jag vet att det är vetemjöl i degen och så tog jag lite glass i går efter maten. Men min fruktan var obefogad, jag hade t.o.m. lyckats bli av med några hundra gram under helgen. Jag antar att jag får tacka fredagens snöskottande för det. :)
.
Nu ska jag sticka i väg till Jysk med Sue. Vi ska på sittdynejakt. Vi hoppas på att hitta några snygga och billiga sittdynor till de obekväma och kalla bänkarna i Biblion. Få se hur det går. Sedan på eftermiddagen ska jag till skolan igen. Det ska bli riktigt roligt. Nu vevar vi igång med barnmorskeinriktningen. Oj, vad man har väntat! :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort