Oj, voj, voj...

Har suttit och kämpat med vetenskapliga artiklar hela kvällen igen. I kväll fick dock examensarbetet stiga till sidan till förmån för arbetet i Barnmorskekunskapens historia och psykologi. Jag har nu förutom bokrecensionen redogjort för tre artiklar. Nu gäller det bara att få kopplat samman artiklarna med bokens innehåll och motivera varför detta arbete har något att tillföra mig och mina studiekamrater. Ja, och sen borde jag ju svarva ihop en fin inledning och avslutning också. Men det får bli en annan dags problem. Sex och en halv sida skriven text får räcka som resultat av dagens vedermödor.
.
Just nu är jag på jakt efter en parhäst till ett kort arbete i farmakologi. Vi ska skriva lite om smärtlindring med epidural och lite om cytostatika och eftersom deadline är redan 5.3 så vill man ju gärna ha undan hela skiten så fort som möjligt. Alternativt så skriver jag ensam, det var ju endast ca fem sidor det var frågan om, men visst vore det skönt om man kunde dela lite på bördan.
.
Ibland (som idag t.ex.) så känns det nog som om ens huvud sakta men säkert spricker. Det känns som om vi har så otroligt mycket kurser på gång samtidigt och alla har ju en massa inlämningsuppgifter/tenter som ska fixas samtidigt. Idag har jag varit i skolan mellan nio och fyra, sedan jag kom hem har jag bara hunnit äta och sedan igen suttit fem timmar med skolarbeten. Ändå har man känslan av att man bara skrapat av lite på ytan av berget med uppgifter. Jag är faktiskt förvånad över mig själv då jag inte fått någon allvarligare stressanfall ännu. Jag vet ju med mig själv att jag är dålig på att hantera den där långvariga stressen, när man har en massa saker som ligger i bakhuvudet och överröstar varandra i försöken att påkalla ens uppmärksamhet. Jag misstänker att jag har mitt motionerande att tacka för orken hittills. Att jag tar mig tid ett par timmar nu som då att pausa från skoljobbet och istället tanka med en ordentlig endorfinkick är nog den enda vägen framåt just nu .
.
Dock kan man ju inte frångå det faktum att de inriktade kurserna ju är så intressanta att det blir roligt att studera. Om man bara slapp alla hemuppgifter så kunde jag gott sitta i skolan och lära mig mera, mera och ännu lite mera. Snart skall vi ha lite praktiska uppgifter också, det ser man ju fram emot!
.
Nu ska jag hänga upp en maskin med kläder och sedan skall jag dyka i säng. Jag hoppas att jag inte behöver drömma om dessa artiklar som jag har kämpat med hela kvällen, men man vet aldrig. Ibland har hjärnan så konstiga sätt att handskas med all den information man försöker pressa in dagtid.
.
Hoppas ni har möjlighet att lägga kvällarna på roliga och givande saker och inte behöver sitta med näsan i dammiga böcker och engelska artiklar. Godnatt på er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort