Sportlov

Den här veckan har jag lov och som alla troligtvis vet (eller åtminstone borde veta) så finns det inget som heter lov när man är studerande. Måndag-onsdag ska jag gräva mig ner i resten av artiklarna till examensarbetet och torsdag och fredag ska jag till min kära korvfabrik och försöka skrapa ihop lite slantar till vårt hushåll.
.
Jag hade stora planer på att börja tidigt i morse, jag hade satt klockan på ringning vid åtta och tänkte att det ska nog lyckas. Sen ringde ju gubbens klocka femtioelva och en gång innan han steg upp och jag låg där och funderade på vad han skulle äta i jobbet i dag. Till sist var jag tvungen att stiga upp och försöka fixa ihop en vettig matsäck åt honom för han fyller ju ändå bara 28 nästa månad så ifall man inte ställer i händerna åt honom så är han oäten hela dan.
.
När jag gick och lade mig tillbaka var klockan nästan sju så jag flyttade fram väckningen till halv nio, sedan när klockan ringde så snoozade jag hur länge som helst. Frukosten åt jag strax före klockan tio och efter det har jag suttit och letat inredningsinspiration på nätet. Exakt vad jag skulle ägna dagen åt, eller? Jag får verkligen ta mig i kragen och börja på nu. Jag ligger ju redan efter i schemat med tanke på att all tidigare forskning helst skulle ha varit klar inom februari. Jag har en vag känsla av att jag INTE blir klar i dag. :)
.
I helgen har jag haft sticksjukan. Jag har avverkat både en mössa, ett par vantar och ett par pulsvärmare. Jag har t.o.m. fått fästat alla trådar och det mina vänner, är inte illa för att vara jag. Det där evinnerliga trådfästandet är den stora nackdelen med att sticka. Jag hoppas att jag orkar hålla mig nu så att jag inte börjar med nåt nytt projekt innan jag kommit åtminstone liiiite längre med skolarbetena.
.
Hur som helst så önskar jag er alla en riktigt skön vecka, oberoende om ni har sportlov eller inte. :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort