Äntligen!

Har alldeles nyss mailat in vårt idéframförande inför examensarbetet. En skön känsla att ha det ur världen, känns som att nu vet man åtminstone i vilken ände man skall börja sen. Hoppas nu bara att våran lärare tycker att det verkar vara en någorlunda vettig plan för vårt arbete så vi inte blir tvungna att ändra på alltför mycket, så långt vet jag inte om orken räcker. Hoppas också att vi får en bra handledare för själva arbetet, så man har någon att bolla idéer med. Nu ska jag ha jullov, riktigt äkta jullov utan något fastspikat program i åtminstone en dag. Det är väl inte illa att ha en hel ledig vardag under ett 23 dagar långt jullov? :)
.
Jag har funderat lite hit och dit på mitt fortsatta ätande, om jag skall följa någon speciell diet eller liknande, dock har jag kommit till den slutsatsen att det kräver för mycket energi just nu att till 100% börja med en diet som kräver att man har full koll på allt man sätter i sig. Skulle jag ha tid och ork så skulle jag absolut satsa på något i stil med LCHF, eftersom flera av mina vänner har positiva erfarenheter av den dieten. Men som sagt, jag prioriterar inte just nu att lära mig någon diet till punkt och pricka. I stället så kommer jag att fokusera på att lämna bort socker, vitt mjöl och potatis. Det sistnämnda mest för att jag inte gillar det. ;) I kombination med en ökad dos motion så tycker jag att det borde ge åtminstone lite resultat. Kommer att ge det en månad ungefär till att börja med så får vi se åt vilket håll det lutar sen.
.
Var tvungen att köpa nya batterier till min våg i går, jag hade tänkt väga mig för att ha en "utgångsvikt" att jämföra mot i fortsättningen, men det stod bara "LOW" i rutan och något sade mig att det nog mera sannolikt berättade något om batterinivån i vågen än om min vikt. Nu är alltså nya batterier inhandlade, återstår bara att byta och stiga på vågen, det första lite mindre ångestladdat än det senare.
.
Just nu har jag ögonen mera eller mindre i kors. Sov alldeles för få timmar i natt och var tvungen att stiga upp rätt så tidigt i morse för att skjutsa gubben till hans jobb. Som jag skrev tidigare så fick våran Mazda fukt i strömfördelaren och vägrade samarbeta när vi skulle hem i lördags, så vi har bara en bil den här veckan. I dag var jag dock tvungen att ha en bil att färdas med då jag var tvungen att åka både via Tritonia biblioteket och skolan för att låna de sista böckerna och fixa ihop det sista med arbetet. När jag kom hem efter att ha skjutsat gubben så hade jag tid att sova en timme innan biblioteken öppnade, men se - det ville sig inte, där låg jag och vred mig tills klockan ringde igen. DÅ gick det bra att somna, så jag sov en stund mellan snoozningarna. Så värst mycket piggare är jag dock inte så säker på att jag blev.
.
Hur har er start på året varit? För mig har det varit rätt så ok hittills. Har kommit mig ut på promenad både i går och i förrgår. Idag har jag inte hunnit hittills, dessutom är det rätt så kallt, men jag funderar på att söka mig till gymmet i kväll om orken inte tryter innan dess. Låter det vara öppet än så länge. Gubben håller på att bli lite förkyld, hoppas att det inte gör att han kommer av sig med skidandet, då han fått så bra start redan. Min förkylning börjar snart ha gett med sig helt, lite rinner nog näsan än när man är ute och går, men det gör det väl mera eller mindre för alla i den här kylan.
.
Nu ska jag kila ut och sätta i motorvärmaren på bilen, snart ska gubben hämtas igen. Hoppas jag hittar, jag var väääldigt trött i morse när vi körde dit, men jag hittade ju hem åtminstone, nog ska jag väl klara det.
.
.
Längesen jag bjöd på nån bild, men här kommer en snygging... ;)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort