Hallonsmoothie

Jag fick ärva en mixer av min kära mor för ett par veckor sedan, men den har hitintills stått oanvänd. Men igår fick jag för mig att jag skulle försöka mig på att göra en smoothie så jag googlade lite för att hitta nåt enkelt "recept". Hittade rätt så snabbt ett som lät gott så jag skickade i väg gubben till butiken för att handla lite smått. Gissa om man blev nöjd när det var supergott! Så jag kan inte låta bli att dela med mig av världens enklaste smoothie recept, som tar ca två minuter att göra och som smakar himmelskt.
.
Ca 1/2 dl frusna hallon
1 dl turkisk yoghurt
1 dl vispgrädde
1/2 banan
.
Mixa - slurpa i dig och njut! :)
.
Jag vet att banan inte är den mest "hälsosamma" frukten, men den ger en "mjuk" smak och bra konsistens till smoothien, så den får helt klart lov att vara med, åtminstone i min smoothie. :)

Kommentarer
Sofia A

Slurp.. Det är ju exakt denna smoothie som jag brukar äta på morgonkaffet. Dock lämnar jag nog bort bananen, lite sträng måste man vara med sig själv! ;)

2011-01-03 @ 14:37:38
Anna B

Låter ju som en äkta LCHF smoothie om man lämnar bort bananen... Får väl skaff me en mixer nu tå :)

2011-01-03 @ 15:45:21

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort