Helt otroligt

Det har kommit vansinniga mängder snö här i natt, en halvmeter minst. Jag har kvällsskifte i dag så jag jagade upp gubben i morse och försökte sedan sluta mina blå för att sova vidare några timmar. Jag hörde dock att han aldrig tänkte komma sig av gården så jag kikade ut bakom rullgardinen. Jag trodde jag skulle svimma. VILKEN snömängd. Jag drog hastigt på mig kläder och for ut för att hjälpa till, men våra försök var fruktlösa. Gubben har lånat lillebrors bil den här veckan och de vinterringarna var inte mycket att hurra för, bilen kom ingenstans. Till slut fick vi ge upp och gräva fram Passaten ur drivorna så D. skulle komma sig till jobbet nån gång. Jag fortsatte att gräva fram vår gårdsplan och efter en stund kom plogbilen och gav mig en trevlig meterhög snökarm att jobba med. Nu är jag inne och äter frukost efter att ha kämpat på i tre timmar. Har lite mindre än hälften kvar, ska gå ut och fortsätta så länge jag orkar.
.
Sen är det bara nästa problem. Hur ska JAG slippa till jobbet?
Alt. 1 Buss (nästan helt uteslutet redan pga Vasa lokaltrafiks usla tidtabeller och rutter)
Alt. 2 Taxi (uteslutet pga ekonomiska orsaker)
Alt. 3 Cykel (som inte blivit använd sedan september, hur är månne den i skick?)
Alt. 4. Promenera (vilket innebär att jag nog får starta en hav elva tiden för att hinna till halv ett)
.
Avundsjuk någon? Inte? jag tänkte väl det...

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort