Intensiv helg

Mina helger tycks inte vara annat än intensiva nu för tiden. Mycket ska man hinna med på dygnets få timmar.
Trots tidig uppstigning på fredag så orkade jag vara vaken rätt så länge. Man fick ju mysa lite med Kevin och Pontus och då orkar man nog. Sen sov jag gott i minst nio timmar och vaknade pigg och glad (eller så inte ;) ) på lördagmorgon. Lördagen hade jag tänkt ägna åt tentläsning eftersom vi har första delen av farmakologitenterna i morgon, men då jag fick höra att gubben planerade att åka och hjälpa sin bror med hans källarrenovering, så kunde jag ju inte låta chansen att få träffa Moa och Melker gå mig förbi. Skippade tentläsningen och hoppade i bilen. Väl framme tog jag med mig M&M ut till pulkabacken och där fick jag dagens motionsdos så det bara rök om det. Upp och ner i backen, att dra en pulka med barn i uppför en isig backe är inte det lättaste vill jag lova. Sen blev det en liten promenad också innan vi vände tillbaka.
.
När vi sent om sider kom oss därifrån så hann vi inte mera än knäppa på bastun och plocka fram lite ätbart innan systeryster E kom med sin snoriga familj på snabbvisit. Vi lurade in dem en stund även om de bara tänkt köra förbi för att bevisa sin existens och där hann vi utbyta ett och annat ord. Kvällen avslutades med bastubad och Andra chansen i melodifestivalen. Efteråt kom en romantisk komedi som vi satt uppe och tittade alldeles för länge med tanke på att vi skulle upp relativt tidigt på söndagmorgon.
.
I morse steg vi då upp med ögonen mera eller mindre i kors och begav oss till Gudstjänst. Under kyrkkaffet konstaterades att vädret var för vackert för att låtas gå till spillo så vi bestämde oss för att fortsätta umgänget ute på isen. Sagt och gjort så åkte var och en hem till sitt och sedan träffades vi ett par stycken ute vid Ådö fiskehamn för att ta en promenad ut till Mässkär. På ditvägen pinade vinden på rätt så hårt i ansiktet men väl framme kunde man njuta av en kopp varm choklad och solsken. På vägen tillbaka hade vi vinden i ryggen så man kunde njuta mera av promenaden. Kvällen avrundades med ett besök i Näs där vi också hann träffa gubbens två yngsta systrar med tillhörande. Nu är vi hemma i Vasa igen.
.
Jag hade inte hunnit kolla min mail i helgen men nu när jag börjar öppna och se vad där riktigt finns så hittar jag en riktig guldklimp, nämligen en förfrågan om jag vill komma på arbetsintervju för sommarjobb på BB avdelningen här i Vasa. :) Gissa om jag vill! Få se vad det leder till, blir först v.11 så jag har ju tid på mig att hinna bli ordentligt nervös tills dess.
.
Av min "redovisning" av dagens göromål kan ni kanske utläsa att så värst mycket tentläsning har det i sanning inte blivit den här helgen. Så det är inte utan att jag är lite nervös inför morgondagens tent. Hoppas det går någorlunda i alla fall. Med tanke på de senaste veckornas vansinniga mängd skolarbeten så är det inte konstigt att orken och motivationen börjar tryta. Ska kolla snabbt genom mina papper ännu en gång nu när jag går och lägger mig så får vi se vart det räcker.
.
Ang. vårt "projekt" som omnämnts i vaga ordalag här på bloggen så kan jag ju meddela att det fortgår. Framskrider är väl att ta för stora ord i sin mun, men vi är mitt uppe i något som är både spännande och roligt men samtidigt gäller det stora beslut och man kan inte vara säker på utgången innan man har allt "svart på vitt". Håll tummarna för oss i alla fall, så gör ni en god gärning. Nu blir det natt här hos Åkerlunds. Godnatt!

Kommentarer
Nina

Ååå va roligt om du ha fått höra från BB nu, å intervjuen klarar du säkert galant! Tackar ännu från i lördags! :)

2011-03-07 @ 12:15:54
Janna

Håller tummarna för att du får jobb på BB!(blir nästan liite avundsjuk) :)

2011-03-07 @ 13:01:34

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort