Pluggpaus

Tog en timmes pluggpaus för att vila hjärnan och har suttit och tittat runt på all världens bloggar. Har även kockat ihop en smarrig kyckliggryta och välkomnat hem en trött gubbe från jobbet. Måndagar är hans officiella "slappardag" då han inte behöver göra ett smack på kvällen. Ibland tycks våra veckor endast bestå av måndagar, men det är ju ett helt annat kapitel. ;P
.
Fick för ett par timmar sen veta att det är på fredag jag ska på min sommarjobbsintervju, så nu måste jag leva i spänning ända tills dess. Den spänningen är dock liten mot det besked som vi innerligt hoppas på att få i morgon, håll tummar och tår nu, det är inga småsaker det är frågan om... ;P
.
Nu ska jag ägna ytterligare två timmar åt att fördjupa mig i termer som leukotrienreceptorantagonister, sulfonureider, alfaglukosidashämmare och nitroimidazoler. Jihaa, jag kan knappt bärga mig. Men när klockan slår tio i kväll då kan ni ge er på att jag sitter som klistrad framför tv-rutan. "En unge i minuten" kommer ju i kväll och det får man bara inte missa! Tänk om jag faktiskt är så lyckligt lottad att jag om knappa två år dagligen får jobba med det här, eller tänk om jag är SÅ lyckligt lottad att jag redan i sommar får tillbringa mina skollediga veckor tillsammans med små söta ungar och deras nyblivna mammor. Jag vågar knappt tänka tanken. Men det blir som det blir. Får jag inte sommarjobbet på BB så får jag försöka tänka att det är nästan samma sak att jobba på 1:an, bara lite större människor man byter blöjor på, eller...? ;P

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort