Härligt väder i dag!

Vilken tur att man inte behöver fundera mera på det, för resten av kvällen kommer att gå åt till tentläsning och genetikräkning.

I dag var vi på studiebesök till förlossningsavdelningen och det var nog det intressantaste studiebesöket jag gjort hittills under mina 17 år som elev. Nu känner man sig riktigt taggad inför höstens första praktikavsnitt inom förlossning/BB. Samtidigt är det inte helt utan en känsla av "oj, ska jag klara av det här?". Lyckligtvis har vi många praktikveckor framför oss ännu innan vi kastas ut i arbetslivet på allvar.

För tillfället är jag lite trött på gubben och hans evinnerliga sovande. Han skulle göra klart väggarna den här veckan för att vi skulle kunna lägga taket på fredag/lördag, men i går sov han bort hela kvällen och när jag ringde honom för ca 15 minuter sedan så -surprise, surprise- låg han och sov! Även om han är min bästa vän och jag aldrig skulle byta bort honom, så har han vissa begåvningar som jag gärna skulle klara mig utan. Håhhå. Livet vore enklare om jag också hade möjlighet att vara norröver och lite "jaga på" honom för tillfället, men alla dessa tenter och arbeten som jag har nu de sista veckorna gör det mera eller mindre omöjligt.

Efter skolan har jag varit och handlat mat och kokat maletköttsoppa. Det blev en sån ordentlig sats med soppa så om jag vetat hur mycket det skulle bli hade jag inte behövs köpa nåt annat än soppingredienserna och ändå klara mig hela veckan. :) Tur att det går att frysa ner, jag ska ju tillbringa hela nästa vecka här också.

Nu måste jag ta itu med tentläsningen om jag ska hinna igenom allt jag tänkt i dag. Mina knän mår inget vidare idag, så jag tror de ska få vila, det blir nog inte ens någon promenad för min del, även om det vore skönt att vädra huvudet lite.

Hoppas ni har möjlighet att njuta av det vackra vädret åtminstone!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort