Living on the edge

I bland känner jag för att leva lite farligt. Ni vet såna här tråkiga ensamma onsdagskvällar. Vissa hoppar fallskärm eller bungyjump när de vill uppleva lite spänning i vardagen. Äh, sånt är för mesar. När jag vill känna att jag lever farligt, då kör jag till butiken för att köpa en påse chips. Sedan när jag sitter och frossar kan jag riktigt känna hur mina ådror stockar sig av den perfekta blandningen av fett och kolhydrater. Risktagning på hög nivå, skulle jag vilja kalla det. Jag är övertygad om att fler människor dör i hjärt- och kärlsjukdomar än fallskärmshoppning. Snacka om att tänja sina gränser alltså. Att dessutom köra de 500 metrarna hem utan att spänna fast säkerhetsbältet ökar bara spänningen. Hur många dör väl inte i bilolyckor varje år, bara för att de struntat i säkerhetsbältet? Ni förstår att adrenalinet rusar i kroppen, va?



Ps. I fall nu mot förmodan det skulle hända sig att en polis läser detta, så vill jag bara säga att den där tredjesista meningen nog är en aning överdriven. Jag skulle mest kalla det för konstnärlig frihet, för att få folk att tro att här, här har vi verkligen en som lever ett spännande liv. Inte kan ni väl tro att jag, en stackars harmlös liten kärring, skulle syssla med såna kriminaliteter.


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort