Lördag

Sovmorgon, endast avbruten x antal gånger av en liten voffsing som plötsligt kommit på hur man tar sig ur sin korg. Så nu blir det inga lugna stunder här längre, för så fort han kommit sig ur korgen ska man vara snabb som Hassel och lyfta ut lillskrotten på backen, för han kissar direkt. Jag hade hoppats att han skulle ha hållts i korgen ännu en vecka, för här i Vasa finns det inga bra ställen att ha korgen på om han tänker börja smita ur den. I Lepplax har vi tänkt stänga av området under trappan och låta dem vara där tills han är helt rumsren, men det lyckas inte här i huset. Nå, får vakta lite mera på honom än annars.

Har läst flitigt på genetiken idag och jobbat lite med instuderingsfrågorna, sen har jag packat lite också, men ingenting känns särskilt motiverande för tillfället, så nu blev det en liten surfpaus. Jag har också tänkt komma mig i väg på en liten länk i dag. Benen börjar äntligen kännas bra igen och jag är glad att jag orkat hålla mig från att springa tills de återhämtat sig ordentligt. Det blir antagligen en lite kortare och långsammare variant av länk men huvudsaken är att jag kommer mig i väg. Det är farligt att lämna det för länge, blir bara svårare att komma i gång igen.

Nu ska jag först äta nåt. Jag har inte hunnit med annat än en frukostmacka ännu idag och klockan börjar närma sig kväll, inte bra. Men som sagt så lockar det inte så där överdrivet mycket att koka och ha sig när man är ensam. Tur att det snart är slut på det här provisoriska levandet. Ett par veckor till så står jag där i mitt eget splitternya kök och kokar för fullt. Åh, vad skönt det ska bli!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort