...

i dag var det tänkt att jag skulle ha en ledig dag, men där strax efter sju blev jag inringd till praktiken. Jag var redan vaken eftersom jag inte hunnit somna om efter att gubben stack i väg till jobbet, så det gjorde inget för min del, jag steg gladeligen upp för att få välkomna ett nytt liv till världen. Sämre start på veckan kunde man sannerligen få. :)
.
Nu har jag bara ett kvällsskifte kvar i morgon (med utvärdering, hua... ;) ) och sen ett nattskifte mellan onsdag och torsdag. Sedan är det över med förlossningspraktiken för den här gången, hur trist det än känns. Jag känner verkligen inte för att börja skolan igen, med en massa tenter och inlämningsarbeten. Jag skulle helst fortsätta där jag är, jag trivs så fruktansvärt bra! Fast å andra sidan är det ju bra att man får se lite annat också mellan varven, så jag ska väl försöka stå ut de fyra veckorna nu innan jullovet, då får jag ju komma tillbaka och jobba lite igen.
.
I dag fick jag världens bästa present (nästan i allafall) på posten, nämligen utjämningsfakturan på elen. Vårt hus värms ju upp med direkt el och det är ju som bekant inte det mest ekonomiska systemet, men vi har nu kämpat på och betalat en hiskelig summa varannan månad, vad annat kan man? När jag hämtade posten i dag och såg att det kommit en ny elräkning så kunde jag inte annat än sända en suckande bön uppåt att det skulle vara en utjämningsräkning och att den inte skulle vara på mer än några hundra euro högst. Men nu visade det sig att under tiden april - början av november har vi betalat för mycket, vilket nu alltså innebär att det är en god stund innan vi får nästa elräkning med nåt att betala över huvudtaget. Det var ett av de snabbaste bönesvar jag fått och jag kunde knappt ha blivit mera lättad. Med tanke på att jag ska pendla till Vasa ca 5 dagar/vecka de närmaste månaderna kunde en sådan avlastning som att slippa elfakturorna ett tag framöver inte komma lämpligare.
.
Nu ska jag ta itu med mitt EA som blev tvunget att stiga åt sidan för förra veckans myckna arbete och bibelhelgsförberedelser. Håll tummarna för att jag orkar skriva åtminstone ett par vettiga rader i kväll, jag börjar snart bli desperat. Hohho...
.
Dessutom saknar jag mina gosiga syskonbarn så otroooligt mycket för tillfället. Eftersom vi inte hade möjlighet att fira farsgubben i lördags som de andra gjorde så missade jag ju alla sötnosarna på en gång. Så nu - syskon kära, är det bara att pallra sig i väg hit så fort ni läser detta, annars är det ert fel om jag förgås... ;)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort