♥Pappa♥

I dag är det farsdag och jag har en "ledig" dag, dvs jag åker bara in till jobbet om nån ringer efter mig. Helgens bibeldagar fortsätter i Vasa i dag men jag stannade hemma för att ha lite kortare väg om jag blir inringd. I går hade vi ju bibeldag här i bykyrkan i Lepplax och det var full rulle från morgon till kväll. I dag hoppas jag att jag hinner till Kållby för att fira farsgubben en sväng.
.
Visste ni förresten att min pappa är bäst? När man var liten så tyckte man ju att alla andras föräldrar var såååå mycket "coolare" och förstående och ens egna var fossiler som inte förstod ett dugg om hur saker och ting är nu för tiden. Ack hur ens perspektiv kan ändras med åren... I dag har jag ju insett att jag har de bästa föräldrarna man kan ha.
.
När vi var små så slet min pappa nästan dygnet runt i bland för att vi skulle ha hus, hem, mat och kläder. Jag har aldrig blivit slagen för att "uppfostras" som jag tyvärr vet att många andra blivit. Det hade säkert varit på sin plats i bland, jag var inget lätt barn att handskas med, speciellt inte om man jämför med min kolugna storebror som mest satt hemma framför datorn. Ändå hade man respekt för sina föräldrar (trots att de kanske hade svårt att tro det ibland...) I dag tycker jag att många barn saknar den respekten och jag kan förfasas över hur de bemöter både föräldrar och far-/morföräldrar, eller varför inte lärarna i skolan.
.
Min pappa har alltid ställt upp för oss barn, om vi så skulle ringa mitt i natten. Än i dag när det händer saker i mitt liv som gör mig rådvill så är den första tanken som kommer upp i mitt sinne - ring pappa! Kan han inte själv nåt åt saken så har han ändå goda råd om hur jag ska göra. Min pappa har alltid stöttat mig i mina val, både de goda och de som visat sig vara mindre lyckade. Han har peppat mig när jag trott att jag tagit mig vatten över huvudet - dock är jag rädd att vad gäller hans förhoppningar om mina läkarstudier får jag nog så lov att göra honom besviken... :)
.
Min pappa älskar sin familj och ingen av oss skulle ens för en sekund tvivla på det. Även om han säkert många gånger är trött efter arbetsveckan så är det en så välkomnande känsla som möter en när man kommer på besök. Att se glädjen i hans ögon när barnbarnen kommer och hälsar på är lika roligt varje gång. Jag hoppas att det än en dag ska vara vi som tryggt får sätta vårt barn i hans armar och se samma glädje. Jag hoppas att min fina pappa vet att vi älskar honom minst lika mycket som han älskar oss - för vad annat kunde vi, han är ju som sagt den bästa pappan i världen!
.


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort