Snabb morgonblogg

innan jag ska iväg till skolan. I dag är det Emma som ska köra och det känns skönt, då behöver man inte sitta och spärra upp ögonen för att inte somna när man kör. :) Jag har haft en riktigt skön helg, fick gjort massor på fredagen och tänkte börja njuta av mitt mysiga hem när gubben plötsligt fick fnatt och började riva ut en massa kartonger ur garaget och nu är källaren alldeles överfull med pafflådor och grejs. Hipp hurra. Nå, förhoppningsvis kommer jag mig för att reda upp det hela under veckan.
.
Lördagen tillbringades ju dels i skolan och dels på lillajulsfest hos min kusin och hennes man. Det var en rolig kväll om än mina ögon inte ville orka ända till slutet. (Att gå och lägga sig halv två på natten är ingen hit när man ska upp till skola nästa morgon...)
.
På söndagen tog vi lång sovmorgon och det var såååå skönt att få sova tills kroppen själv tycker att den fått tillräckligt med sömn. Vaknade vid halv elva och efter ett sent morgonmål dök man under täcket igen för att riktigt dra ut sovmorgonen så länge som det bara gick. Blev bjudna på otroligt god söndagslunch i Kållby innan vi fick sticka hemåt igen eftersom jag skulle grädda lite jultårtor innan kvällens gudstjänst. Några timmar senare fick man stämma in i Hosianna och ett flertal andra vackra adventspsalmer. Stämningsfullt!
.
Nu ska jag bege mig iväg på vad som kan vara min sista bilfärd i livet. Jag ska körande till Mysinge med "Skruttbilen" (=Mazdan) och min kära make har fortfarande inte bytt till vinterdäck. Men tack för att ni läst min blogg i så fall, hoppas ni hittar någon annan blogg att följa i stället i fall det slutar här. Sen så älskar jag hela min familj, så det behöver de inte lämna och grubbla på heller. Min fadderdotter Moa ska få ärva mina ringar. (Det har jag lovat redan tidigare... ;) ) Sköt om er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort