SPA och IKEA

Gubben och jag hade en riktigt fin helg med spabesök och IKEA handlande. Ett minus var ju dock att det var höstlov just den här helgen så det var mera än trångt i simbassängen, men vi rymdes nu dit i allafall. På kvällen hade vi bokat bord och åt en rejäl trerätters middag som gick på dryga hundralappen, inget man annars skulle unna sig, men när vi nu en gång hade ett presentkort att nöta upp så passade vi på. Gott var det och mätt blev man, så man ska inte klaga.
.
Lördagen började med ett morgondopp i simbassängen, sedan njöt vi av hotellfrukosten innan vi tog vårt pick och pack och styrde mot IKEA. Starten på det hela blev inget vidare eftersom vi skulle ha bytt ut både vårt badrumsskåp och ett handfat åt gubbens syster. Handfatsbytet lyckades dock inte trots att gubben nästan blev arg där vid disken. Efter att ha fört ut det i bilen tillbaka så började vi så vår intensiva möbeljakt. Jag hade ju redan i förväg tänkt ut exakt vad vi skulle köpa, men det blev lite ett och annat till och vissa saker som inte motsvarade ens förväntningar i verkligheten och därför förblev oköpta. Redan tio över ett var vi klara och efter det ställde vi oss hemåt för att hinna hem innan mörkret.
.
Vi hann bara hem med grejerna och snabbt byta lite kläder innan vi fick köra i väg för att tanka, föra handfaten åt gubbens syster och byta tillbaka vår lånebil. Sedan var det dags för kalas och så skulle vi hämta lilla vovven vår som mina föräldrar förbarmat sig över under vår resa. Kvällen gick alltså i ett huj om ni inte förstod det.
.
I dag har jag haft sovmorgon och nu ska jag riva i gång med lite matlagning tills gubben kommer hem från Vasa, har jag tur hittar jag ett och annat i kylen/frysen som jag får ihop nåt ätbart av. En skön söndag till er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort