Det närmar sig, det närmar sig

och ångesten bara ökar. Jag skulle utan att tveka betala en rejäl slant om jag bara slapp åka i väg! I dag fick jag äntligen skrivit och sänt in de arma dokumenten som jag var tvungen att skriva innan avfärd, nu är det bara tre kvar, varav ett ska skrivas under praktikens gång och två efteråt. Jag.Vill.Inte.Åka
 
Nu är det bara att tvätta kläder, packa (VAD ska man ta med???), hämta MRSA-intyg, skriva en sista sak, baka frysen full, städa ur de värsta köksskåpen/lådorna (gubben kommer att ha besök under två av veckorna som jag är borta), åka en sväng via skolan för att lämna in lite papper och hämta en datorladdare från Vasa, helst också hinna måla några skåpdörrar och inte minst umgås med alla nära och kära innan det är dags att lämna dem. Hohho. Jag.Vill.Inte.Åka
 
Natten till i går jobbade jag sista skiftet för den här sommaren. Jag kan bara inte förstå hur den gick så snabbt. Det känns som i går när det var början av juni och jag varje dag tänkte för mig själv att sommaren har bara börjat än, jag ska njuta i fulla drag av varje sekund. Sen njöt jag en sekund och så var sommaren förbi. Nu vill jag ha sommar igen, jag hann inte få nog. Hösten kunde jag nog njuta av om jag bara fick sitta hemma och mysa med min älskade vän. Jag.Vill.Inte.Åka.
 
Vi (Sandra och jag) fick tag på en ny lägenhet i Helsingfors. Den här ligger ca 15 minuters gångväg från centrum, riktigt nära stranden och busslinjen till Kvinnokliniken går nästan från dörren. Lite dyrare än alternativet i Sibbo, men det må så vara. Jag tror det blir riktigt bra. Ser fram emot att den praktiken också ska vara över så jag får komma hem. Jag.Vill.Inte.Åka.
 
Jag vill alltså inte åka i väg, ifall nu nån missade det.
 
Jag kommer att sakna dom här:
...och dom här:
...och dom här:
...och den här:
...och de här:

och alla ni andra som jag inte har några bilder på. Jag.Vill.Inte.Åka.


Kommentarer
Anonym

Styrkekramar! Du ska se att även praktiken går med ett huj och så e du hemma igen som en ännu klokare kvinna och med mycket mera erfarenhet i bagaget. Lycka till! :)

2012-08-30 @ 20:11:43
Anonym

Anonym= Joanna

2012-08-30 @ 20:12:39

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort