Sista dagen hemma

Jag ska i väg en sväng till Vasa för att visa upp mina betyg som jag sökte in till hälsovårdarutbildningen med, sen ska jag fylla i femtioelva blanketter för att få alla grundkurserna till godo, visa upp mitt vaccinationsintyg för skolhälsovårdaren, hämta en dataladdare och förhoppningsvis hinna hem i god tid till att fortsätta ställa allt i ordning. 
 
Jag har ännu inte packat en endaste grej, men nåt annat vore ju inte likt mig. Jag planerar och tänker ut vad jag ska ha med, men själva packandet gör jag aldrig förrän i sista minuten. Känns konstigt att tänka att om ett dygn så har jag redan landat i Stockholm och troligtvis träffat Malin. Plussa till några timmar på det så är vi framme i Tromsö och ska försöka börja orientera oss där. En overklig känsla. Önskar att jag kunde snabbspola åtminstone en vecka framåt eller så, så att den där första tiden när man vet absolut ingenting skulle vara över. Jobbigt med nytt ställe och nya människor och nya rutiner och hela köret. Inte min grej. I samma stund som jag skriver det så slår det mig att det är bara två nya ställen till kvar, Tromsö och Hesa, sen får jag komma "hem" till 4:an här i stan. Oj, vad skönt det ska bli!
 
Nåväl, kära familj, vänner, bysbor... ja, vem som nu läser detta. Härefter har ni delad vårdad om min käre make i 9 veckor framöver, ta väl hand om honom. 
 
Mamma, pappa, syskon, syskonbarn och hela köret, jag älskar er och jag kommer att längta ihjäl mig efter er. Se till att ni skaffar er Skype allihop eller så skypar vi när ni är i Kållby. Facebooka varje tråkig detalj i era liv så att jag inte missar något. Tänk på mig åtminstone en liten stund varje dag. Kramar till er alla!!!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort