Slutspurten inleds

5 skiften kvar, kväll, morgon, kväll, natt, natt. Ska alltså jobba kvällsskifte på villaavslutningen och det tycker jag vi sätter tummen ner för, men i övrigt ska vi väl försöka klara det här sista rycket utan allt för mycket klagan.
 
Fick tvättat mina fönster i går. Dock inte helt smärtfritt. När jag var klar med det första av fönstren i vardagsrummet så skulle jag sätta fast det igen. Det stretade lite emot i övre kanten så jag tog i med lite mera kraft och tryckte till ordentligt. Kände hur det brände till uppe i ryggen och det gjorde så ont att jag knappt kunde andas. Kunde inte röra armarna eller huvudet för då strålade det genast smärtpilar åt alla håll i kroppen. I min enfald så tänkte jag att det går väl om om jag vilar en stund och efter flera om och men och suckar och pustande och vansinniga plågor så kom jag mig i vågrätt läge. Bara för att konstatera följande: 1. Det hjälper inte ett dugg att vila och 2. jag kommer mig inte upp själv. Där fick jag snällt ligga i nära på en timme tills gubben kom hem och han kunde hjälpa mig upp. 
 
Snäll som han är så försökte han massera lite och töja och efter en stund kunde jag åtminstone röra mig lite bättre. Vänster arm fungerade nästan som vanligt så med den tvättade jag klart fönstren, även om det brände och sved när jag svängde för snabbt på huvudet. Källarfönstret fuskade jag med och tvättade bara in- och utsidan, eftersom jag skulle hinna i duschen (ett kapitel för sig när man med fullt shå får upp ena armen över huvudet) innan Mia och Irene skulle hämta upp mig för en runda på stan. Det var ju kulturen och handelns natt här i stan i går och eftersom vi är så fruktansvärt kulturella så kunde vi ju inte missa denna tillställning, eller hur det nu var...
 
Nu väntar lite jobbande som sagt, ska och ta mina MRSA prov innan dagens kvällsskifte och så börjar jag redan kl. 13 så jag ska snart kila i väg. Lyckligtvis är jag medicinskötare i kväll och i morgonbitti. Min rygg är alldeles åt skogen ännu så jag är inte i skick att lyfta några patienter men nog ska jag väl duga till att plocka piller och blanda mediciner ska vi tro. Sen hoppas jag det går om av sig själv för jag har inget större intresse av att tvingas uppsöka nån massör eller naprapat. 
 
9 dagar kvar till avfärd, fortfarande 999 saker kvar på "att göra"-listan. Håhhå...

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort