"...ledig långhelg..."

tror jag bestämt att det stod i slutet av förra inlägget. Kände dock att det kunde vara farligt att bryta trenden med helgjobb och tackade efter några sekunders tvekan ja till att jobba två nätter på BB i helgen. Jag vet, jag vet... jag är oförbättrelig, jag kan inte säga nej och jag borde unna mig lite ledigt i bland för att må bra. Men nu är det bara så att det är så roligt att fara till BB i Jakobstad så det knappt känns som jobb. Dessutom gäller det såna summor när det är fråga om söndagsnätter så med den ekonomiska situation som råder för tillfället har jag nog inte råd att tacka nej. Allt som hjälper till att hålla skutan flytande det här sista året som studerande är mera än välkommet.
.
Nätter är ändå sköna på det viset att man får lägga sig och sova då man kommer hem och sällan brukar jag sätta klockan på någon speciell tid, jag sover tills jag vaknar.
.
Den här dagen började mindre bra eftersom gubben väckte mig halv sju och bad mig göra något som han borde ha gjort för flera dagar sedan men glömt bort och även om jag först bestämt sade nej så blev jag ändå så arg över att han väckte mig när jag redan hade bestämt mig för att ha sovmorgon till nio, så det var fullständigt omöjligt att somna om. Lika bra då att fixa det han bad mig göra och sedan var klockan redan så mycket att jag inte hann somna om innan jag skulle stiga upp. Blev dock genast på bättre humör när jag kikade ut bakom rullgardinen och fick se det strålande vackra vintervädret. Hinkade in ett glas vatten, satte på mig träningskläderna, tog Kira i kopplet och sen drog vi i väg.
.
Nu blir det att söka fram nåt ätbart innan det är dags att ställa sig för kvällskiftet. I dag är det sista dagen jag har med min handledare, onsdag och torsdag är hon ledig så då ska jag vara med någon annan, vet ännu inte vem. Allt är klart inför morgondagens pärs, presentationen är förberedd och opponentberättelsen skriven. Känner mig lite osäker inför mognadsprovet som ska skrivas mellan 16 och 18 i morgonkväll, men nog måste jag väl ändå ha ett litet hum om vad vårt EA handlar om.
.
En skön måndag till er alla, njut av det vackra vädret!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort