Har hittat...

...världens bästa sömnpiller - nämligen Lärobok för barnmorskor. De senaste dagarna har jag bara behövt ta den i handen och bläddra ett par sidor - sedan har jag sovit gott i ett par timmar. Förstå mig rätt - jag har nyss vaknat efter att ha sovit bort den sista av mina tentläsningskvällar. Det här bådar allt annat än gott inför morgondagens tent. Äsch då! Det känns så där lagom tufft att tro att man ska klara den på talang. Ni får verkligen hålla tummarna för mig i morgon!
.
I morgon ja. Min sista riktiga skoldag! SISTA! Kan ni förstå det? De nästföljande gånger som jag ska befinna mig i skolan är endast för enstaka praktikseminarier och EA/UA presentationer. De gångerna är det ju inte fråga om några föreläsningar eller tenter eller nåt i den stilen, så de räknas ju inte som riktiga "skoldagar". Jag har lite svårt att våga tro att jag faktiskt klarat det så här långt. Eller vänta nu - jag ska inte ropa hej innan jag är över bäcken (läs: tenten).
.
Sen fick jag ett spännande telefonsamtal i dag också. Min älskade systeryster som väntar tvillingar skulle egentligen bli snittad den 6.2, men nu blir det ändring i den saken eftersom en av de små inte växt så bra den senaste tiden, så det blir snitt senast nästa måndag den 30.1 i stället. Åh, vad jag väntar på att få träffa de små liven! Jag börjar ju min praktik i Kokkola samma dag, tror ni att det harmar mig att jag inte ska till Malmska i stället...? ;) Nå, vi ska ge Kokkola en chans i alla fall, men kan ni tänka hur kul det skulle ha varit att vara på förlossningspraktik och få vara med när ens syster får tvillingar.
.
Nu ska jag ta en sväng via duschen och sedan ta sömnpillret i hand igen. Kanske somnar jag lite tidigare än i går (kl.1...), vi kan ju åtminstone hoppas.
.
Ps. Vad ska man fira med i morgon när man varken äter chips, godis eller nån form av "bulla", inte röker, inte dricker sprit och har ett ekande tomt bankkonto? Förslag mottages med tacksamhet. :) Godnatt!

Kommentarer
n

Lite nyfiken här..du skrev i nått inlägg här tidigare att du kanske skall studera vidare, vad skulle det vara isf?

2012-01-25 @ 09:47:54
Joanna

Jag röstar på nötter. :) Å grattis till sista skoldagen!

2012-01-25 @ 12:12:22

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort