Torsdag

och snön den bara vräker ner. Snöflingorna närmar sig arbetshandskstorleken och vi har fortfarande bara en gammal skranglig "snöskotto" att få undan den med. Trots det ska jag försöka att inte klaga, nog är det vackert med snö i stället för en lervälling ute på gården. Bara gubben kommer hem och vi får i oss nåt till kvällsmat ska jag försöka lura ut honom så vi kan skotta snö tillsammans en stund, det är ju roligare så!
.
I går var jag och ta en massa blodprov, inte mindre än 6 st blodprovsrör tömde de ur armen på mig och t.o.m. hon som tog proven konstaterade att det nog var rena årskontrollen. Jag tänkte nästan rätta henne och säga "livskontroll" i stället, för sällan tar man så här mycket prover, åtminstone inte jag. Jag glömde fråga hur länge det tar att få svar på alla, men eftersom jag ska in i morgon för att ta nya prov, denna gång MRSA prov inför nästa praktik, så tänkte jag samtidigt passa på och fråga efter mina resultat, det blir ju spännande., eller?
.
Är ledig i morgon, så jag ska alltså börja dagen med att bli petad i näsan med en provtagningssticka. Sedan ska jag och hälsa på min vän Emma, eftersom vi ska förbereda måndagens lektion i sexualfostran som vi ska hålla för en klass högstadieelever i korsholm nästa måndag. Ingen av oss känner sig direkt jublande glad över den uppgiften, men vi får väl försöka överleva så gott det går.
.
Nu kom gubben hem, få se vad det blir att äta i dag då? Inspirationen tryter som vanligt...

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort