Typiskt mig...

att somna på soffan och sova bort tre timmar tentläsningstid. Jag kom mig igenom lite till i boken i dag, men sen så föll mina ögon bara igen hur jag än försökte stirra för att de skulle hållas öppna. Jag ansåg mig besegrad och tänkte att en liten tupplur kan ju inte skada. Gubben försökte förgäves väcka mig x antal gånger, men med mindre lyckat resultat. Efter i dag så återstår endast 1 ynka dag för plugg, sedan är det bara att försöka göra det bästa med det man hunnit trycka in i den lilla hjärna man begåvats med.
.
I dag fick vi dessutom gjort nästan allt på vårt EA. Anette skulle skriva det engelska abstraktet, sedan sänder vi vårt arbete än en gång till vår handledare för att få höra hennes kommentarer, förhoppningsvis börjar det sen bli klart för språkgranskningen. Jag anar mig se ett slut... Dock ska vi få info om UA (utvecklingsarbetet) på onsdag, så när man tror att man kan börja pusta ut så kommer nästa grej. 32 veckor och 2 dagar kvar. Orka, orka...
.
Fyllde i den första ansökningsblanketten i fredags för höstens praktiker. Få se vad det blir av det hela. Om allt går som planerat och det finns både plats och stipendier att fås så blir det 9 veckor Tromsö för min del fr.o.m. september. NIO veckor. Som mest har jag varit ifrån gubben i två veckor. Sen är det inte bara gubben utan alla andra nära och kära som jag är mera eller mindre beroende av. Tror ni jag kommer att klara dessa nio veckor med vettet i behåll? Ich betvivlen... Sen är det ingen som frågar om man vill eller inte, man har liksom inte något val. Det är tillika en otrolig tur att jag inte visste om universitetspraktikerna när jag sökte in till barnmorska. Jag är mera än övertygad om att det hade fått mig att avstå från att söka överhuvudtaget. Ibland är det tur att man inte vet allt på förhand.
.
Nu ska jag ta min kära barnmorskebok och söka mig till sängs. Har en känsla av att sömnen inte kommer att infinna sig så där på direkten, men jag har ju tid att plugga då om inte annat. Godnatt med er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort