31.7.12

Det känns som om det är sommarens sista dag i dag, trots att det är hela augusti kvar. Jag hoppas verkligen att det inte är så, för det känns också som att den här sommaren aldrig riktigt kom på allvar. Jag drömde om långa varma dagar på sjön, men det blev få av den varan, inte minst då vårt gräv/trädgårdsprojekt inneburit att vi inte alls hunnit med någon båtrenovering. Få se om det lyckas bättre nästa år med den saken. 
 
Det var ett väldigt åskväder som drog fram på söndagsmorgonen, jag var ju i nattskifte ännu och blixtarna lyste upp i mörkret med jämna mellanrum. Strömmen gick så vi hade inga datorer att skriva rapport på, som tur kom den tillbaka strax innan skiftbytet så vi hann dokumentera natten. Reservström finns ju på sjukhuset, men det håller bara igång det mest nödvändiga. 
 
Hade bara en dags vakledighet, vilket känns när jag nu i dag ska söka mig till jobb igen. Ska jobba fyra dagar, vara ledig en och sedan jobba sex dagar i sträck. Ser fram emot den lediga helgen som väntar sen... Jag jobbar kvällsskifte nu på torsdag också och det harmar mig lite, hade gärna tagit med ett och annat syskonbarn och gått på cirkus, då den råkar vara här i stan den kvällen. Jag undrar om jag ska försöka hitta nån att byta skifte med, men det brukar inte alltid vara så lätt. 
 
Nu ska jag försöka hitta nåt ätbart innan det är dags att söka sig mot sjukan. I dag borde man ju träffa en och annan kollega som kommit tillbaka från semestern också. 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort