Packat och klart

I dag har jag (förutom lite jobb i vår trädgård to be) varit en sväng till Kokkola med min kära mor för att fylla på i klädförrådet lite inför vår Sverigetrip. Det blev ett par jeans, en topp och en t-shirt. Snabbt gick det och relativt smärtfritt. Jag är ju som sagt lite allergisk mot klädshopping och inte minst klädprovning men jag hade förberett mig mentalt den här gången och överlevde utan desto större men. 
 
Sen har jag packat klart, väntar på svar från våra eventuella hundskötare (tur att mina föräldrar lovat var back-up om det strular till sig med hundvaktandet)  och nu borde jag få dammsugit både här inne och bilen. Det sistnämna är inte det enklaste med tanke på att regnet öser ner där ute. 
 
Vi hann inte få klart allt grävarbete innan resan, i går gjordes en hel del, men i dag är det för vått för att det ska lyckas att köra med nån grävmaskin, så det blir väl att göra resten sen när vi kommer hem. 
 
Sen har jag också bokat flygbiljetterna för min Norgepraktik. Jag kommer att flyga iväg lördagen den första september och så kommer jag hem fem veckor senare, den femte november, bara för att dra näsan full med lite Lepplaxluft och sedan genast bege mig iväg söderut till Helsingfors för nästa praktikavsnitt. Därifrån kommer jag inte hem förrän en bit in i november och då lovar jag att jag ska hållas hemma en bra stund. Känns som att jag har nog av resandet innan det ens har startat. 
 
I övrigt kan jag meddela att det är skönt med semester trots uselt väder. Tvättkorgen är så gott som tömd, köket hålls i ordning och det finns t.o.m. ork att koka mat och baka. Jag tror att jag skulle kunna vara ledig rätt så länge innan jag skulle känna att det vore dags att göra nåt annat mellan varven. 
 
Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och pusta innan den sista ruschen. Ha det gött!
 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort