Semestern rullar på

Gräsmattan är sådd och i kväll vattnade jag och nu håller vi bara tummarna för att det vill ta sig småningom. Sen har vi börjat på med terassbygget lite smått, men allt tar sin tid när vi inte riktigt vill hitta verktyg som är starka nog att skruva fast plankorna i sockeln med. Vi ska hoppas på bättre tur i morgon, en planka sitter där den ska men det är ännu två som ska fast i väggen och gubben hann nästan bli halvt trött på hela eländet. 
 
Tvättade bilen på samma gång jag hade fram vattenslangen och jag måste verkligen skryta på ENJO´s biltvättshandske. Jag satte lite tallsåpa i vattnet och det gick som en dans. Sen torkade jag torrt med den andra trasan som hör till biltvättspaketet och nu blänker vår Passat som sällan förr. :) Gubben påpekade visst att jag tydligen fuskat på ett ställe eller två, men det tycker jag vi blundar för, ingen är väl felfri... ;P
 
Fick en glad överraskning i går när det visade sig att grävandet här på tomten troligtvis inte blir så dyrt som jag fruktat, kanske vi klarar av att hålla vår budget nu. Hoppas kan man ju alltid.
 
I övrigt så njuter jag av semestern, trots att den innebär en hel del jobb. Jag sätter mig ner och pustar mellan varven och njuter av att få jobba ute i solskenet. I dag var det otroligt varmt på baksidan där vi kämpade på med terassen, jag väntar bara på att få den klar så man hinner njuta lite av den också. ;) Mina fötter är svarta som sot och hur jag än tvättar och gnuggar så blir de inte rena, men vad är väl ett sommartecken mera än det. 
 
På fredagkväll väntar tjejkväll med mina systrar och några kusiner, vi ska dra till skärs och njuta av varandras sällskap utan gubbar och barn. Jag ser verkligen fram emot det och hoppas att vädret ska hålla sig någorlunda sansat. I morgonkväll är vi dessutom också bortbjudna. Livet är gött. Det hoppas jag ni också tycker!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort