Bröllop

Jag hade väldigt gärna bjudit på en eller annan bild av de unga, vackra, lyckliga tu, men min kamera har slutat fungera så det bidde inga foton för vår del. Jag ska försöka stjäla ett eller annat av farsgubben nån gång, men ni får så lov att nöja er utan foton tills vidare.
.
Vi hade väldigt roligt på festen, Mia och jag höll i trådarna och jag tyckte själv att vi gjorde det rätt så bra. Var till frisören och fixade frillan innan och var riktigt nöjd med håret, även om det blev lockigare än jag tänkt från början. Klänningen satt någorlunda även om jag inte kände mig helt bekväm. Det var nog dock inte pga av klänningen utan det som fanns under den.
.
Huvudsaken var att brudparet var lyckliga och nåt annat såg de inte ut att vara, det var nog mera än en gång som jag fick blinka bort tårarna. Det är något speciellt med bröllop. Sen börjar jag bli så till åren att det inte behövs speciellt mycket för att jag ska röras. Jag som haft så roligt åt gubben i flera år för att han är så lättrörd har nu själv hamnat i samma sits.  ;)
.
Från det ena till det andra så händer det en hel del på gården här nu också. I går medan vi var på bröllop hade grannen börjat på och gräva runt vårt hus och i dag fortsätter det, snart har vi alltså dränerandet ur världen och det ska bli så skönt! Det har legat som en skugga över våra axlar i snart ett år så nu ser vi verkligen fram emot att få det överstökat och få en lite bättre början med trädgården. Ska börja om nästan från noll med hela tomten, så får vi se vad det blir av det hela. Jag har dock beslutat mig för att jag ska påminna mig själv med jämna mellanrum att det är ett livsprojekt och inget som behöver vara klart i en handvändning.
.
I kväll blir det kanske premiär på sjön för i sommar, beror på hur långt vi hinner med grävandet till tre-tiden. Tanken är att fara med Mia, Hassi, Simon och Mari ut till Rågöun och grilla. Trist bara att jag har morgonskifte i morgon, men sånt är livet när man jobbar inom vården. I dag har jag åtminstone tagit en ordentlig sovmorgon. Trots att de grävde runt knutarna så huset skakade mellan varven vaknade jag först när Mia ringde vid halv elva tiden. Snacka om att vara begåvad med sovförmåga. :)
.
Nu ska jag UT, det är underbart vackert väder. Skön fortsättning på helgen till er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort