Ledig tisdag

Om det är något jag uppskattar med att jobba treskiftesarbete så är det dessa lediga dagar mitt i veckan. Efter att ha jobbat som en galning hela våren så känns 100% mera som halvtid än heltid. Det blir roligare och roligare på jobbet och i går fick jag insamlat mina sista prestationer för iv-lovet vilket innebär att det nu är fritt fram för mig att spruta in ett och annat i ådrorna på folk. ;) Typ.
.
I dag ska jag inte göra så mycket vettigt tror jag. Har läst en bok och börjat på nästa och sen har jag bokat tid till rådgivningen för nästa hepatit-b vaccination. Blir att slänga en halv förmögenhet på nästa spruta nu då. Måste komma i håg att inhandla den redan på torsdag eftersom jag ska vaccineras redan 9.15 på måndag morgon och då behöver ha sprutan med mig.
.
Jag hade tänkt att jag skulle tvätta fönstren ifall grävandet här utanför knutarna skulle ha varit färdigt i dag, men eftersom det återstår lite på ena kortsidan och framför huset ännu så är det plusminusnoll att ens tänka tanken på fönstertvätt. Så fort de sätter grävskopan i marken är ju fönstren lika dammiga på nytt.
.
Mulet är det i dag också så jag behöver ju inte vara rädd att jag ska bränna mig som senaste tisdag då jag spenderade lite väl många timmar i solen. Tror jag ska röja upp lite i köket och sedan gosa ner mig i soffan med vovven och boken jag påbörjade i morse. Ledigt betyder väl just ledigt. Eller hur? :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort