Så det kan gå!

Jag har länge drömt om att investera i ett par nya glasögon och speciellt den senaste tiden har det ofta varit i mina tankar att jag borde svänga in via någon optikerbutik och kika lite på vilka erbjudanden de har. De här drömmarna är jag rädd får stanna en liten stund till som just drömmar eftersom jag precis upptäckte nåt vasst långt bak i munnen och efter en stunds gapande framför spegeln kunde jag konstatera att min fruktan var befogad, jag har tappat en bit av en tand! Jag vet inte hur det har gått till, jag har inget minne av att jag skulle ha känt någon bit lossna eller tuggat på något skarpt nog för att slå lös en tandbit, men nu är det bara att konstatera faktum och i morgon grabba telefonen och beställa en tandläkartid. Jag har inte varit till tandläkaren på många år, främst för att jag hatar att ringa (därför jag inte varit till frisören heller på de senaste åren...) men också för att mina tänder brukar vara i gott skick och jag inte upplever mig ha så mycket överloppspengar att sätta på just tandläkaren. Till den kommunala tandvården lönar det sig ju inte att ringa, de har ju väntetider på över ett halvt år om det inte är något absolut akut.
.
Så - nu får jag dras med mina gamla glasögon en tid ännu och hoppas att det inte blir en alltför saftig räkning från tandläkaren sen. Till all lycka ska jag på wolleyboll i kväll, så jag tror att mitt liv nog ordnar upp sig ändå... :)

Kommentarer
Maria

Usch va tråkit! No sko he ju säkert ha ve liiti roligare att få ny glasögona en att fa å gapa ti tandläkan.. Föresten så kan du jo no prov ring ti komunal tandläkarn föst, om e er riktigt obekvämt i munnen så eri jo no akut! :)

2012-03-07 @ 17:34:22
Hemsida/blogg: http://mariamemooria.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort