Det tar visst aldrig slut...

Jag hade precis börjat känna att jag snart kan andas ut. I dag hämtade jag de SVIIINDYRA ringpärmade exemplaren av UA och i morgon har jag presentation. Jag såg fram emot en lång skön sommar utan skolarbeten hängandes över axlarna som ett konstant dåligt samvete. Sen fick jag i dag ett mail från min lärare om att vi som ska på utlandspraktik till hösten ska gå en s.k. "Valtterikurs" på 1 sp. Vi ska alltså göra inte mindre än tio olika uppgifter, sju innan vi far på praktik, en under tiden och två efter avslutad praktik. Jag blir galen!!!!! Även om det inte var så invecklade uppgifter så tar de ändå en massa tid och inte minst energi som jag mera än gärna hade satt på att njuta av mitt liv, mitt sommarlov, min man, min familj, min hund och allt det där. Nu kommer de där arma uppgifterna att spöka hela halva sommaren och det gör mig på gränsen till vansinnig. JAg känner att jag hela tiden tänjer mina gränser för vad jag orkar med, jag ser hela tiden slutet av vägen flytta sig längre fram varje gång jag tycker att jag börjar närma mig. Jag hade så sett fram emot en sommar då jag inte skulle behöva ägna skolan en endaste liten tanke men dit rök det hela. Surt sa räven om rönnbären.
.
Jag kunde ju förstås göra undan de där uppgifterna någorlunda snabbt men nu i början av sommaren har jag ju lillebrors bröllop och inte minst en LoVe-tent att sätta tid och energi på. Äh, hur ska jag kunna sluta irritera mig över den där kursen nu. Som tur ska jag träffa lite sköna vänner i kväll och hoppeligen få tankarna på annat än skola. Urk på burk.
.
Lilla Melker kom hit en sväng. Det var minsann inte i går. Han pratar sju stugor fulla samtidigt som han leker med tågbanan, bilarna och Kira mellan varven.

Kommentarer
Malin

Gjorde också Valtteri uppg. innan jag for till Lund. Tyvärr har du rätt, de tar mycket tid och energi! Men försök göra undan alla så snabbt som möjligt så har du dem ur världen. Ingen annan än T. ska ju se dem så huvudsaken är att man lämnat in någon uppg.! Sen då du är där på plats, hinner du nog göra resten av dem! :)



Och Love-tenten kommer du klara galant - tro mig! :)

2012-05-31 @ 19:24:29

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort