På kvällspromenad

I dag hade jag dagskifte och fick tillsammans med min handledare sköta om den minsta prematuren som finns på avdelningen för tillfället. Otroligt att babyn (trots att den var liten som en fågelunge) hade växt till sig med nästan det dubbla sen den föddes. Jag kan inte låta bli att förundras över hur små liv som kan räddas. Det är fortfarande riktigt intressant att vara på praktik och jag lär mig mer och mer varje dag. Ibland är det lugnt och man sitter så man får allt träsmak i baken (eller tøysmak), andra gånger händer det lite mera. Dock är det avsevärt mindre "action" än jag trodde, men det gör absolut ingenting för min del.
 
När jag kom hem så ringde Malin, hon hade varit ledig hela dan, eftersom hon skall till nattskifte, så hon kom över. Jag kände att jag inte orkade äta kycklinggryta för fjärde dagen i rad, så vi for in till centrum och fredagsfirade på Burger King. Mätta och belåtna åkte vi hem igen, och eftersom solen t.o.m. skymtade fram så passade jag på att ta en kvällspromenad i det vackra vädret. Den här gången hade jag kameran med så här kommer en bildbomb från dagens tur. Har ju bara med vår gamla digitalkamera eftersom systemkameran har hakat upp sig och den dessutom är lite otymplig att ha med sig så kvaliteten är inte den bästa. Håll till godo! 
 
Vackra höstfärger börjar ge sig mera och mera till känna. I solljuset kommer de verkligen till sin rätt.
 
De här ser inte så stora ut på bilden men de är ungefär lika långa som jag, typ 173,5... ;)
 
Utsikt över byen (centrum) och bron till Tromsdalen.
 
Ser ni stigen i mitten på bilden? Det är lysløypa som går rakt över ön, jag hoppas hinna gå hela ännu.
 
Jag har ännu inte listat ut vad som finns i den här, men den ser ut att vara rolig att studsa på... :)
 
Karta över vårt bostadsområde, hittar ni nummer nio? Där bor jag.
 
 
Där uppe alltså
 
I den lilla utbuktningen som sticker ut i knuten, där har jag mitt rum. 
 
Från gårdsplanen såg jag en av Hurtigrutens båtar segla i väg på en kryssning. 
 
Det var ungefär vad jag hade att bjuda på en fredagskväll som denna. Nu ska jag söka efter nåt intressant stickmönster på nätet och påbörja nåt stickprojekt. Fredagsmys a´la mommostyle. I morgon hoppas jag på vackert väder trots att det såg lite mindre lovande ut när jag kollade på nätet för nån timma sen. Vill ta en riktig skön långpromenad utan jobbtider att passa. Sen ska jag in till centrum och där hoppas jag på att hitta ett par jeans som passar min otympliga varelse. Wish me luck! 
 
Ha de!
 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort