Söndag

I dag är det söndag och jag har varit ledig. Jag började med att sova till kvart över nio, vilket är rekord under vistelsen här. Hemma kan jag gott dra mig till elva tiden minst, men här är det så ljust på mornarna (saknar nog lite min mörkläggningsrullgardin) så jag vaknar rätt så tidigt. 
 
Var ute på en riktigt rejäl tur i dag, ca åtta kilometer och det gick väldigt mycket upp och det gick väldigt mycket ner. Känner mig rätt så mör i benen efter dagens strapats. Skönt ändå att ha kommit igång med motionerandet igen, det gör gott för både kropp och knopp och så går ju tiden snabbare när man har nåt att göra. Vädret var lite grått och trist så jag skippade kameran idag. Ni får kika på mina tidigare bilder, det är ungefär samma saker man ser åt vilket håll man än tittar. :)
 
När jag kom hem så tog jag en skön dusch och sedan gjorde jag världens godaste fiskgratäng, med lax, grädde, creme fraishe och riven ost. Gott, gott, gott. Maten är svindyr här i Norge men man måste ju äta för att överleva och jag varvar makaronerna med lite lyxigare mat ibland. :) 
 
Shoppingen i går blev en succé. På Cubus fyndade jag två jeans och en tröja till det fashionabla priset 398 NOK,  (ursprungspris 797 NOK), och på VeroModa köpte jag en tjock, skön och snygg vinterjacka för 299 NOK, (399). Mindre roligt var det att slarva hem alla kassar (var dessutom och handlade mat) på bussen, men allt går bara man är envis. Regnet skvalade ner så jag och mina tygskor var genomblöta när jag kom hem. De har just och just hunnit torka nu, trots att jag har dem så nära värmeelementet här i rummet som jag bara vågar. 
 
Nu ska jag sitta och slappa en stund innan det är dags att gå till sängs, i morgon väntar dagskifte innan jag river i gång med tre nätter på raken. Hej med er!

Kommentarer
Mia

Låter som om du sko ha i finfint tär! Å vilka fynd du ha lyckast me. Shoppar-Marika sir man sällan na skymt åv, så he e ju kul tå du hittar e nagang imilla. :) Fin bildre, blir nästan liti avis tå du få si vääde å pro på na liti ana, men he ha väl no en baksido å. Sköjt om de tii å ha i så bra!

Svar: Ja du Mia, de er skickeligt grejt haer i Norge, hvis man bare hade alle naere och kaere med så hade man icka savnet nokke. :)
Marika

2012-09-09 @ 21:22:20

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort