En helg i Luleå

Gubben och jag hade planerat in en helg i Luleå för att hälsa på hans bror med familj. Vi skulle starta klockan tre på eftermiddagen direkt efter jobbet. Så lydde planen i allafall. Sen när klockan närmade sig tre så ringde jag upp min vän och undrade om han var på väg hem, men se det var han inte. Han hade nämligen klämt handen på jobbet så han satt vid akuten och väntade. Sen hamnade han via röntgen ett varv där det konstaterades att benet längst ut i lillfingersändan plattats till, så han fick en skena på fingret som han ska ha i två veckor samt sjukledigt i tre veckor. 
 
Nå, strax efter fyra satte vi allt vårt pick och pack i bilen och startade norrut. Vi kom en hel kilometer, sen när vi skulle svänga ut på riksåttan så skramlade det till en gång i bilen och så stannade den och vägrade starta igen. Vi kunde inte annat än skratta, det var för otroligt för att vara sant! Vilken tur trots allt att det hände så pass strax efter starten och inte nånstans halvvägs till Luleå.  Farsgubben  som alltid ställer upp kom i ett huj, lånade oss sin bil, min farbror ringde efter en bärgningsbil till Passaten och en stund senare var vi på väg igen. Lyckligtvis gick resten av resan utan problem, men tyvärr var ju jag tvungen att köra hela resan eftersom min vän gick på så stark värkmedicin för sitt krossade finger. 
 
Sent omsider kom vi fram och väl framme hade vi en rolig om än något kort helg. Vi hann springa i lite butiker, äta på Max och umgås med familjen Å innan det i ett huj var söndagförmiddag och vi fick packa oss in i bilen igen och åka hem. Hann med en snabbvisit via Ikea, men eftersom vi nu hade en bil som var snäppet mindre än vår Passat så kunde vi ju tyvärr inte köpa byrån som jag suktat efter i flera år och äntligen skulle unna mig. 
 
Har nu sovit min skönhetssömn till halv tolv och ska försöka hinna med ett och annat vettigt innan nattskiftet i dag. Har en hel del att tvätta, så jag antar att jag får tillbringa en stor del av dagen i tvättstugan. Gubben är och besiktigar vår andra bil, förhoppningsvis går den igenom besiktningen, annars är vi ju totalt strandsatta. 
 
Hoppas ni har haft en fin helg!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort