2015

Så har ännu ett år gått till historien. Ett år med den uslaste blogguppdateringen från min sida, tyvärr. Orken, lusten och bloggmotivationen har inte infunnit sig och då lämnar det helt enkelt oskrivet. Å andra sidan känns det för min del som om jag bara vill dra ett streck över hela året och glömma att det fanns, så då behöver jag väl inte några blogguppdateringar för att minnas. 
 
Ja, det känns faktiskt som om 2014 var ett enda svart hål av brustna förhoppningar, sorg, komplikationer och motgångar. Det började i glädjerus men hastigt kom jag dimpandes ner från de rosa molnen och landade med ett brak i den bistra verkligheten. Sedan dess har det bara fortsatt i samma anda. Några få korta minuter har det känns som att jag fått huvudet över vattenytan och kunnat dra efter andan, men hastigt har jag dragits ner i djupet igen. 
 
Sen kan man ju alltid sätta saker och ting i ett större perspektiv, det finns människor som svälter, som dör i krig och i ebola och kristna som mördas för sin tro varje dag. Så vad är då mina problem i jämförelse med allt detta? En droppe i havet. Men för min del blir ju inte mina bekymmer och sorger mindre och lättare att bära bara för det faktum att jag är medveten om att det alltid finns någon som har det värre. 
 
Visst finns det saker att glädjas och vara tacksam över. Min underbara man, min familj, mina vänner, min församling. Finaste Ezra som tagit våra hjärtan med storm. En underbart vacker och varm sommar. Ja, listan kunde säkert göras mångfalt längre. Men jag kan inte minnas ett år då min kudde blötts av så många tårar som under det här året. Inte ett år då jag så ofta känt hur hjärtat velat brista och jag knappt vet hur jag ska orka dra nästa andetag. Så alla ljusglimtar till trots går nog det här året till historien som det jobbigaste i mitt liv.
 
Så, nu tar vi nya tag och hoppas och ber att 2015 ska bli ett år med lite mera medvind och mindre käftsmällar. 

Kommentarer
Anonym

Kram till dej från två vänner!

2015-01-08 @ 14:00:06
Katarina

Vill också skicka en kram till dig, Marika! Ledsen att höra att du haft ett så tufft år, jag önskar och ber med dig att 2015 blir bättre. Allt i Guds händer. Jag har också haft en del sorger 2014, ibland kommer tråkiga händelser lite för tätt (kan det ju kännas som), men Gud prövar oss inte över vad vi klarar. Hoppas saker och ting reder upp sig för dig och att du får kraft att möta det du måste genom. 1 Petr 5:7

2015-01-11 @ 20:16:35
Mia

Det gör ont att veta att du haft det mörkaste året någonsin när vi fått ha det ljusaste året. Önskar innerligt och ber att detta blir ert år, året då glädjen vänder åter till er och kommer med full styrka! Kram, finaste Marika!

2015-01-15 @ 20:58:47
Linda

Kram på dig!

2015-01-30 @ 15:49:03

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort