Torsdag

Andra dan i rad som jag egentligen är ledig men ändå tillbringar i skolan.
Har en massa grupparbeten som skall inlämnas den närmaste veckan så det är bara att bita i det sura äpplet och masa sig hit även om man egentligen har en massa att göra i lägenheten.

På fredag får jag min nya ugn! Då får jag börja baka för fulla muggar, eller? ;-)
Är ju som sagt inte den mest husliga typen men man kan ju alltid ändras..

Vill passa på att skryta på min söta vovve, sedan vi flyttade har det inte kommit en enda fläck där inne! Förut var det mera regel än undantag att man hade minst två pölar och en hög med lortar att plocka upp när man kom hem och när man steg upp på morgonen. Kanske även hon bestämt sig för att bli en ordentlig vasabo! ;-)

Jag saknar min kisse jättemycket.. :´-(   dom två första nätterna drömde jag att han kom jamande när vi var och städade ur huset, men när vi varit dit och städat hela måndan och han förstås inte dök upp så började den bittra sanningen gå upp för mig att han inte kommer tillbaka. Kollade på min kamera i går och hittade bilderna från när han hoppat in i en av flyttlådorna, han ville ju med förstås! Måste erkänna att det knep till i hjärtat, en sån kisse får jag aldrig mera! 

 Nu hinner jag inte mycket mera, sitter i skolans datasal och väntar på dom andra, skulle träffas klockan elva och göra klart ett av dom hundra arbetena. Satt och skrev där hemma igår så jag har ganska långt klart mina delar av dem, känns ju skönt iallafall!!

Bara en vecka kvar tills vi sätter oss i planet och flyger söderut, jag hoppas att jag kommit mig igenom hela lägenheten och alla flyttlådor tills dess!
Min snälla kusin ställer upp och sköter Kira, så där borde det inte bli nåt problem, en mera djurälskande person får man söka efter! :-)

Ha det gott!! Vi har ju förstås inte fått nåt nät ännu till lägenheten, så jag kan troligtvis inte blogga på ett tag, om jag inte åker hem i helgen förstås, gubben ska bort så möjligtvis söker jag mig mot hemtrakterna, kan bli lite långtråkigt att sitta ensam i Vasa en hel helg!

Kommentarer
Linda

Vill du ha en katt?? Jag har ein åt er, som int tycker om att vara ut na.. :) Försöker desperat hitt en ny ägar åt a.. eldä e.. som vi tror att he e ... :P

2008-10-02 @ 20:40:58
Sofie

Så skönt att Kira har hållit sej så bra hittills! Kanske det var en flytt som behövdes för att hon skulle bli helt rumsren. :)

2008-10-03 @ 09:26:11
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

Linda - tack för erbjudandet, men inte än.. ;-)



Sofie - naturligtvis hade hon ju kissat på badrumsgolvet när jag kom hem från skolan - jag skulle aldrig ha skrivit att hon klarat sig hittills.. :-) man det var nog för att jag inte fick henne att kissa innan jag åkte. Men sedan dess har det inte kommit nåt. Inte ens i natt fast jag och Kira sov i kållby, kanske det var en flytt som krävdes. Kan ju ge det som förslag nästa gång man hör att nån har problem att få sin hund rumsren - pröva med att flytta.. ;-)

2008-10-05 @ 11:32:02

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort