Tjohhoo!!!

I dag har jag blivit moster för första gången i mitt liv!
Min syster Sara och hennes man Jimmy fick i morse sin lilla son Kevin.
Härligt söt grabb, runt 3700 g o 51 cm, med runda goa kinder som man bara vill pussa på!
Hon blev förlöst med kejsarsnitt pga att han var i sätesläge.
Har bara sett honom på foto ännu men jag är upp över öronen förälskad i min mysiga systerson!
Jag och min andra syster var alldeles upp i varv på jobbet, först var man nervös hela morgonen och sedan när man fick beskedet att allt gått bra så var man så glad att man ville ta hela världen i famn.

Senare efter jobbet var vi in till stan för att köpa en blombukett åt de nyblivna föräldrarna och så skulle vi ha en present till vår pappa som fyllde 48 idag. Inte illa att bli morfar för första gången på sin födelsedag! ;-)

Vi var genomtrötta båda två efter alla känslor man burit hela dagen så när vi kom in i möbelaffären (vi köpte en kontorstol åt farsgubben) så började vi stå och dra dåliga skämt om hur man skulle pruta på priserna. Stod och skrattade gott åt våra dåliga skämt vid kassan när vi väntade på att bli betjänade.
Kassabiträdet betjänade ett par andra kunder och när hon skulle svänga sig om för att gå åt andra hållet så snubblade hon på något som låg på golvet och var fem före att ramla.
VAD tror ni vi gör om inte får en alldeles hysterisk skrattattack så vi får kuta i väg mellan hyllorna och gömma oss. Där satt/stod vi och skrattade så att tårarna sprutade. Just schysst att skratta åt andras olycka! Efter många om och men när vi äntligen fått samlat oss någorlunda och torkat alla tårar så sökte vi oss mot kassan igen, som tur var det ett annat kassabiträde nu, annars hade vi väl fått en skrattattack till bara för att vi skämdes så.

Så nu har det blivit kalas för tredje kvällen i rad, inte direkt vad jag kallar att äta hälsosamt...

Har hittat flera lägenheter som ser riktigt fina ut så i morgon när jag är i Vasa ska jag ta och ringa på två som låg lite närmre skolan i vad som såg ut att vara ett riktigt trevligt område.
Kanske bättre för börsen att bo lite längre från centrum, inte för enkelt att gå och shoppa eller ut och äta.

Nu är kvällen sen och i morgon har vi fuktgranskning, hoppas att det går vägen! :-)

Godnatt!

Kommentarer
Sofie

Grattis till att ha blivit moster! :)

2008-09-16 @ 12:43:02
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

Tack!

2008-09-16 @ 20:26:43
madeleine

läst på tidning idag att du har blivi moster, GRATTIS! snart får jag ju veta hur e känns ti bli he jag å:) hoppas att ni hittar ett fint hejm åt er i vasa!

2008-09-17 @ 12:01:14
Marika

Madeleine - Tack! Vi ska tro att vi hittar nånstans att bo, och att vara moster är alldeles alldeles underbart! :-)

2008-09-20 @ 21:43:44

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort