Måndag

Gäsp!

Vaknade redan 4.15 i natt och kunde inte somna om. Så nu är jag ordentligt trött. Borde försöka orka hålla mig vaken åtminstone två timmar till annars är det väl likadant i morgon bitti. Steg upp klockan fem och drog i väg på min morgonrunda. Sen avnjöt jag min frukost och fick börja söka mig mot jobbet efter att ha pussat gubben farväl. Är ju gräsänka igen den här veckan, förhoppningsvis blir det bara tre dagar, vi ska tro på det bästa.

Fick ge en i.m. injektion på jobbet idag, det var roligt att få öva på det igen. Kanske man är lite sadistisk då man gillar att sticka andra? ;) I övrigt var inte dagen anmärkningsvärt speciell. Duschning, renbäddning, hjälp med kläder, hjälp vid maten, blodtrycksmätning osv. Kollade mitt eget blodtryck idag igen, men jag har ännu inte fått det att bli högre. Svindeln är ju nog borta sen jag började äta ordentligt igen, men trycket är ordentligt mycket lägre än vad jag hade förut. Men, jag ska väl överleva.. :-) Bättre än att det är för högt åtminstone.

Stack mig in till frisören idag. Såg att det stod drop in, så jag fick sätta mig i stolen direkt. Blev inget vidare resultat enligt min mening, men åtminstone rejält kortare och det är ju skönt åtminstone! Det höll på att bli till en rishög hela håret mitt.

Är sååå shoppingsugen just nu, (gubben har fått lön.. ;) ) Men jag får försöka behärska mig. Åtminstone tills jag fått rensat ur mitt klädskåp. Som sagt så har en av hyllorna gett upp och rasat och det ser ut som allmänt kaos där. Gubben lovade att köpa vinklar att skruva fast hyllorna med så att de skulle hållas, men ännu har inget hänt, så tills dess får det vara som det är. Om inte förr så när nästa hylla rasar så kanske han inser att det är allvar och faktiskt gör någonting åt saken.. :)

Har även hunnit med en långpromenad och fixat i hop lite käk. Blev att värma upp rester igen, gjorde en kalops i går som blev otroligt god, speciellt med tanke på att det var jag som stått vid spisen.. :)

Ska nu försöka få fördrivit några timmar,  få se om det eventuellt blir en runda på stan i allafall, känns lite väl tråkigt att sitta ensam här hemma. Minsann tror jag att jag ska ta mig en tur.. Vi hörs!

Kommentarer
Sofie

Du måste ha mycket kläder när hyllorna börjar rasa sönder! ;) Ditt liv låter så skönt just nu, med morgonpromenader och bara hälsosam kost. :)

2009-04-21 @ 07:29:26
Marika

Inte så mycket kläder - bara liten garderob! Dessutom är det en hylla med gubbens kläder på som rasat! ;) Och - visst, mitt liv känns faktiskt riktigt skönt för tillfället, ska hoppas att det håller i sig! :-)

2009-04-21 @ 19:38:57
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort