Redan klar

Har redan hunnit ha mina lektioner i etik, svenskan skippades eftersom den inte var obligatorisk och vi redan haft det som skulle tas upp, typ vetenskapligt skrivande eller nåt sånt. Så istället så gjorde vi klart inlämningsuppgiften i fysiologi och eftersom jag precis missat min buss när vi var klara så beslöt jag mig för att gå hem. Har alltid mössan med i väskan i händelse av nåt oförutsett, som typ en promenad hem eller nåt, så jag drog ner den långt över öronen och traskade i väg. Det tog sina 45 minuter innan jag var hemma och sen var jag ännu en liten runda ner till stranden med Kira, jag hade ju lovat henne en promenad, inte kunde jag ju bryta det löftet! :)

Så nu har jag hela halva dan på mig att göra vad jag vill. Tycker inte om att vara sysslolös nu, för då tänker jag bara på mat, så få se vad jag hittar på. Frysen är så gott som fullproppad så nåt bakande tror jag inte att det blir, även om jag redan suttit och dreglat över en massa recept i min nya receptbok. Där finns en massa recept på tårtor som ser så goda ut och - här kommer dagens avslöjande - jag har aldrig i mitt liv gjort en tårta. Smörgåstårtor har jag gjort i mängd och massor, men ingen "vanlig" tårta. Eller "fyllkako" som vi så fint kallar dem. Ni vet när man skär bottnen iflera delar och sätter en massa goda fyllningar i och sen garnerar dem så vackert. Aldrig. Har alltid bjudit på nåt annat när det varit kalas, typ marängtårta eller liknande. Men om en månad fyller ju min käre make, och tills dess har jag bestämt att jag ska pröva på det hela. Han fyller på en torsdag, men det får nog bli tårta först till helgen eftersom jag kommer att ha två stora tenter både onsdan före och fredan efter. Sen efter det kommer jag att börja min praktik. Fyra och en halv vecka kvar i skolan tills dess, förfärligt lite, speciellt med tanke på vad man allt ska ha hunnit med på dom veckorna.

Nu ska jag se vad jag hittar på, känns som att det skulle vara skönt att vira en tjock filt runt sig och kanske se nån gammal film. Sen när andan faller på har jag ju fortfarande några instuderingsfrågor i fysiologi kvar att svara på, så nog ska jag väl klara kvällen.

Vi hörs!

Kommentarer
Linda

Ja läst att he var Leilas receptbok du hadd köpt, ho e ju bara för bra!! :D Men he e ju int direkt nating som e lätt att läsa tå man ska försök hald ett, fö di e så vaansinnigt frestand dömde bildre! :P

2009-02-11 @ 14:47:25
Marika

du har så rätt, snålvattni rinder tå man läser! :)

2009-02-11 @ 17:29:49
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort