Midsommarafton

Vilket härligt midsommarväder! Eller så inte.. ;)

I onsdags efter att jag bloggat klart så kom lilla Moah hit på visit. Den ungen är ju bara för härlig - finns det nåt underbarare än små söta bebisar? Man blir så bebissjuk så det är inte klokt!  

Gårdagen gick snabbt då man hade ett och annat att hinna med på jobbet, sen när vi kom hem satte jag o morsan i gång med städandet och det gick rätt så snabbt sen man kom igång. Med tre hundar i huset så hålls det ju förstås inte rent så länge, men man får ju njuta så länge det varar.. Hann även putsa lite fönster så att man ser ut tillräckligt mycket för att kunna konstatera att det inte är något "skärifaras"väder den här midsommaraftonen. Har inga som helst planer för kvällen, vi får se vad den bär med sig. Visst vore det kul med nåt program av nåt slag, men vart och med vem? Känns inte särdeles lockande att sätta sig i nån båt och halvt frysa ihjäl innan man skulle vara framme vid nån villa. Då kryper jag hellre ihop under filten tillsammans med min älskling.

Antar att han nog saknat mig lite i allafall, han hade t.o.m. med sig en blomma när han kom i går kväll, nån kinaros av nåt slag, riktigt fin. Vad han sen hittat på för hyss in i veckan får man ju fråga sig, för blommar är jag minsann inte bortskämd med att få.. ;)  Roligt var det att få ses igen i allafall. På kvällskvisten drog vi ett boxningspass ute på gården, så ni  Kållbybor som undrade vad det var som smällde på där mellan tio och elva i går kväll så var det bara vi två som pucklade på varann lite... hehe..  Sov sen som en stock ända till strax före elva i morse, hade flera nätter med allt för lite sömn i bagaget så det var verkligen skönt att riktigt få sova ut.
 
I dag har vi varit in till stan en snabbvända med morsan min, handlade lite gott till helgen, det är ju ändå bara midsommar en gång om året.. ;) Blev så nöjd ( eller kanske mera lättad) när jag vägde mig i morse. De senaste två veckorna har min kaloriförbränning sänkts med ett par tusen per vecka för att inte tala om hur mycket mera jag äter än vad som varit normalt för mig de senaste veckorna. Har ju fasat för att ställa mig på vågen men i morse tog jag mod till mig.. Och det gick ju riktigt bra - trots att jag vägde mig med kläderna på så var jag endast 200 g tyngre än jag var innan jag åkte hemifrån för två veckor sen. Så riktigt illa var det ju inte - helst skulle det ju ha fått gå neråt förstås, men jag var ju övertygad om att jag skulle ha gått upp minst ett par tre kilo, så man får nog vara nöjd.

Nä, nu ska jag avrunda här, ska hinna kolla lite bloggar och annat skräp.. ;)

Ha en riktigt trevlig midsommar, ta det lugnt på sjön!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort