Plugghäst

Idag har jag verkligen varit en plugghäst. Sen jag skrev mitt förra inlägg har jag förutom att diska lite, hänga lite kläder och rasta Kira en snabbis endast och enbart suttit och pluggat, pluggat och pluggat. Har hunnit med att göra klart två uppgifter och en tredje så gott som, sen har jag gjort nästan alla instuderingsfrågor till dagens fysiologiföreläsningar. Nästan för duktig och ändå är det mycket kvar på min "att göra" lista. Väldigt mycket. Jag hoppas att jag kommer att klara dom här tre veckorna utan att få alltför mycket problem med sömnen, kommer ihåg hur det var där strax innan jul, då nattsömnen var så gott som obefintlig p.g.a. all stress. Så vill jag inte ha det igen. Nåja, tretton skoldagar kvar. Dessutom börjar jag klockan elva i morgon, lyxigt värre eller hur? Ska då bara ha två lektioner i svenska, (som jag nog kunde skippa om jag ville), men sen ska vi göra klart vårt sista inlämningsarbete i etik kursen. Ska bli skönt att få det ur världen också. Om man sen bara slapp arbetet i hälsovårdsjuridik och det i vårdens historia också, så skulle man bara ha tentläsningen kvar, eller bara och bara, tre megastora tenter. Vi hade träff med vår kontaktlärare i dag och med studiehandledaren och de skulle se om vårt tentskrivande kunde gå att ordna lite annorlunda, så att man nu inte skulle ha de tre stora tenterna de tre sista dagarna innan vi far på praktik. Få se hur det blir..

Färdigt klagat om skolan, man ska väl vara nöjd att man fått chansen att gå den här utbildningen. Kan bara meddela att jag klarat den här dagen utan att fuska med ätandet! Tog dessutom bara en halv måltidsersättningsstång, men det räckte mer än väl. Den var väldigt "kompakt" och maffig(?) vet inte hur jag ska beskriva den riktigt men inte var den särskilt god heller, så en halv var nog och övernog för mig. 

Nu ska jag spela lite spindelharpan, (gubben smittade mig med "spelsjukan" i går). Sen är det bedtime. Ser fram emot en lång och skön natt! Godnatt! 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort