Fredag

För min del känns det dock inte alls som fredag utan istället mera som en måndag. Har nu en ledig dag bakom mig och fyra jobbdagar framför mig. Hade planer på att gå på förmiddagens RVP pass till gymmet eftersom jag hört hemska rykten om att vädret inte skulle vara det bästa idag, men när jag slog upp mina blå där vid halv nio så såg jag att solen strålade från en klarblå himmel. Resonerade då som så att visst, gymkortet kostar varje månad och jag borde verkligen utnyttja det till fullo, men solsken från en blå himmel är obetalbart så jag drog på mig promenadskorna istället. Blev en riktigt powerwalk på dryga en och en halv timme och jag lovar er att det känns i benen, i fötterna också för den delen. Jag är verkligen i behov av ett par nya skor, jag vet att jag inte borde vara så överdrivet ekonomisk (läs: snål, eller på dialekt; kniido) när det gäller bra promenadskor, med den här farten säger nog antingen mina knän eller min rygg upp kontraktet.
Har nu hunnit duscha och äta lite tortillas från igårkväll. Ska sätta mig ut på balkongen en stund och njuta av solskenet en halvtimma eller så innan det är dags att börja ställa sig iväg till kvällsskiftet. Hoppas på en lite lugnare kväll än sist, men det återstår ju att se.
Har för tillfället drabbats av en allvarligare variant av tomt-, hus- och bebisfeber. Kombinera det med det faktum att det kvarstår två år och 8 månader av mina studier så inser ni mitt dilemma. ;) Vilken tur att det åtminstone är gratis att drömma, fantisera och planera, annars hade det nog snabbt blivit dyrt här hos oss!
En riktigt skön helg önskar jag er alla, hoppas ni har mera ledigt än jag har! :)

Kommentarer
Anonym

Så flitig motionär som du e, så borde du nog unna dig nya skor. Det lär du inte ångra. Jag sprang några månader med dåliga skor ( typ 3 par för 20€ från Tyskland) och fick både sjuka knän och höfter. Sen köpte jag nya springskor och det är verkligen stor skilland. Det sved ordentligt men jag hade vunnit ett presentkort på motionskampanjen på jobbet, så det räckte till en tredjedel, men de var nog värda det de kostade! Mitt råd: Sats en gang så ha du! :)



Trevlig jobbhelg!

2010-04-17 @ 20:40:05
Mia

Mia glömd som vanligt ti säj vem o e...

2010-04-17 @ 20:40:55
marika

2010-04-17 @ 23:45:56
Marika

jå, ja veit att he int lönar se i längde, måst bara vänt tills nar slänger en miljon bakett me elde na.. ;) var no på skojakt i da, men he var int na lyckad jakt, får hoppas på bättre lycka nästa gång!

2010-04-17 @ 23:47:25

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort